home
|
Baza wiedzy
|
Marketing gabinetów lekarskich
|
Dlaczego warto wysyłać SMSy do pacjentów?
home
|
Baza wiedzy
|
Marketing gabinetów lekarskich
|
Dlaczego warto wysyłać SMSy do pacjentów?

Dlaczego warto wysyłać SMSy do pacjentów?

27.08.2018

Wiadomości SMS to prawdopodobnie najpopularniejszy kanał komunikacji, z którego korzysta ponad 96% osób. Zapotrzebowanie na usługi w zakresie komunikacji SMS deklaruje coraz większe grono firm, a nasze badanie, wskazuje, że to najskuteczniejsza forma dotarcia do pacjentów.

 

 

We współpracy z Panelem Badanie Opinii przeprowadziliśmy badanie „Polak u lekarza” (https://www.medfile.pl/blog/polak-u-lekarza), które wykazało, że 71,3% pacjentów chciałoby otrzymywać przypomnienia w formie wiadomości SMS. Zaoferowanie pacjentowi takiej możliwości jest ogromną zaletą wskazującą dbałość o pacjenta.

Wyniki badania zdecydowanie potwierdzają nasze wcześniejsze obserwacje dotyczące potrzeb pacjentów ze wszystkich grup wiekowych. Szczęśliwie zauważa to także NFZ, który już teraz testuje model POZ PLUS z aktywną rolą koordynatora. Pacjenci jasno deklarują swoje oczekiwania względem koordynacji. Powinna ona polegać między innymi na zarządzaniu terminami wizyt i badań, przypominaniu o nich, czy obsłudze wizyt technicznych ograniczających się przykładowo do odbioru recepty. Pamiętajmy, że skuteczna realizacja wszystkich tych działań niemożliwa jest bez wsparcia informatycznego. Wniosek z naszych analiz jest jeszcze jeden: świadczeniodawcy, którzy nie oferują takich możliwości, muszą liczyć się z odpływem pacjentów do innych placówek.” - komentuje Bartosz Olcha, Senior Project Manager w BioStat Sp. z o.o.

My mówimy, że warto, ale czy medycy próbują sprostać wymaganiom swoich pacjentów? Poprosiliśmy, by swoją opinią podzielił się z nami ekspert z branży SMS - Marek Kaczmarek, Marketing Manager w REDLINK.
Odsetek lekarzy i przychodni medycznych korzystających z narzędzi do SMS marketingu stale rośnie, ale w ostatnim czasie zaobserwowaliśmy w REDLINK jeszcze większy wskaźnik tego typu zapytań. Specjaliści z tej branży powoli przekonują się do nowoczesnych sposobów komunikacji, które doskonale usprawniają ich pracę, bo np. nie jest już konieczne dzwonienie do każdej osoby z osobna, aby potwierdzić wizytę, a wystarczy prosty scenariusz komunikacji SMS, aby załatwić to wszystko automatycznie.”

Coraz więcej gabinetów lekarskich i fizjoterapeutycznych, które korzystają z Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (np. programu Medfile) używa funkcję SMS-ów z przypomnieniem o wizytach. Jaka jest więc skuteczność takich SMS, czy dzięki takiej wiadomości pacjent pamięta o wizycie?
Oczywiście, że tak. Po pierwsze takie wiadomości przypominają o wizycie, często zapracowanym, pacjentom, ale także upraszczają ich ścieżkę do gabinetu, ponieważ potwierdzają konkretną godzinę wizyty oraz jej miejsce, przez co personel placówki może się skupić na innych, ważnych sprawach. SMS jest odbierany przez 98% użytkowników, więc to na ten moment najskuteczniejszy sposób przypominania użytkownikom o wizycie niezależnie od ich stanu majątkowego czy wieku.” – mówi Marek Kaczmarek, Marketing Manager w REDLINK.

Dzięki doświadczeniu naszego eksperta wiemy już, że aż 98% osób otwiera SMS-y, które otrzymuje, a ile z nas na nie odpowiada?

Marek Kaczmarek, REDLINK: „Tu wszystko zależy od rodzaju wiadomości, którą dany użytkownik otrzymuje. Jeżeli celem komunikacji jest np. potwierdzenie wizyty poprzez wysłanie SMS-a przez użytkownika to wtedy wskaźnik odpowiedzi jest często bliski 99%.

Najczęściej jednak (według wykorzystywanych scenariuszy) odpowiedź użytkownika oznacza rezygnację z wizyty, a liczba takich odpowiedzi zależy już od bardzo wielu czynników.”

Korzystanie z Elektronicznej Dokumentacji Medycznej to ogromne ułatwienie codziennej pracy lekarzy i specjalistów. Wachlarz dostępnych funkcji, a w tym wysyłanie przypomnienia o wizycie w formie wiadomości SMS  pozwala odczuć pacjentowi dbałość o jego osobę w sposób indywidualny. Jaką ma to przyszłość?
Jak już wcześniej zaznaczyłem, jest to zjawisko postępujące i według nas automatyzacja komunikacji w branży medycznej właśnie się wydarza i będzie się wydarzać w ten lub inny sposób. W tym momencie SMS jest najskuteczniejszym kanałem komunikacji w tym obszarze, a co przyniesie daleka przyszłość to możemy sobie jedynie wyobrażać.” – dodaje Marek Kaczmarek, ekspert SMS.

A wy, jak myślicie?

 

Zobacz także: Marketing gabinetów lekarskich

           

 

           
 

Marek Kaczmarek, Marketing Manager w REDLINK

Od 9 lat zajmuje się komunikacją marketingową marek z różnych branż i realizuje dla nich kampanie. Specjalizuje się w reklamie internetowej i nowoczesnych technologiach. Tworzy kompleksowe strategie e-marketingowe, szczególnie dla branży e-commerce, i realizuje działania  wykorzystując: pozycjonowanie stron, reklamę w wyszukiwarce, reklamę display i video, media społecznościowe, kampanie e-mail i SMS, a także wiele innych narzędzi, dzięki którym generuje wzrost sprzedaży. Dodatkowo, z powodzeniem organizuje eventy i dba o wizerunek produktów. Marketing to jego pasja!
 

Twoja opinia jest dla nas ważna - oceń artykuł:
star star star star star
Zobacz podobne
Najczęściej czytane artykuły
Wszystkie artykuły arrow
Tukan
Weryfikacja zgodności systemu z profilami IHE i standardami HL7 z platformą TUKAN.
Umów prezentację
Zgoda
Szczegóły
O plikach cookies
Niniejsza strona korzysta z plików cookie
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Ciasteczka systemowe
Niezbędne pliki cookie przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.
Ciasteczka reklamowe
Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Ciasteczka statystyczne
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.
Pliki cookie (ciasteczka) to małe pliki tekstowe, które mogą być stosowane przez strony internetowe, aby użytkownicy mogli korzystać ze stron w bardziej sprawny sposób.

Prawo stanowi, że możemy przechowywać pliki cookie na urządzeniu użytkownika, jeśli jest to niezbędne do funkcjonowania niniejszej strony. Do wszystkich innych rodzajów plików cookie potrzebujemy zezwolenia użytkownika.

Niniejsza strona korzysta z różnych rodzajów plików cookie. Niektóre pliki cookie umieszczane są przez usługi stron trzecich, które pojawiają się na naszych stronach.

W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę w Deklaracji dot. plików cookie na naszej witrynie.

Dowiedz się więcej na temat tego, kim jesteśmy, jak można się z nami skontaktować i w jaki sposób przetwarzamy dane osobowe w ramach Polityki prywatności.

Prosimy o podanie identyfikatora Pana(Pani) zgody i daty kontaktu z nami w sprawie Pana(Pani) zgody