Rozbudowana strona gabinetu lekarskiego

 

Strona internetowa gabinetu lub przychodni jest kluczowym elementem promocji w sieci i zdobywania nowych klientów.

Umieszczenie informacji o gabinecie na Mapie Google czy dodanie wizytówki na portalach agregacyjnych jest przydatne, jednak dopiero strona internetowa pozwala w pełni wykorzystać potencjał internetu do zdobywania nowych klientów.

W tym tekście krótko o możliwościach i korzyściach, jakie daje rozbudowana strona internetowa gabinetu lekarskiego lub przychodni.

 

Podkreśla profesjonalizm

Strona internetowa gabinetu podkreśla profesjonalizm. Co do tego nie ma żadnych wątpliwości.

Osoba, która szuka konkretnej usługi, znajdzie na stronie informacje nie tylko o tym, gdzie się mieści gabinet, ale też jakie usługi oferuje. Co ważne, na takiej stronie łatwo umieścić informacje o lekarzach (i zespole), cenniku oraz formularz zapisu przez internet (bardzo ważny dla prawie 60% osób!).

Pokazanie zespołu, a w szczególności lekarzy przyjmujących w gabinecie, buduje zaufanie. Zawierająca takie informacje strona internetowa mówi jasno użytkownikom: jesteśmy profesjonalistami i możesz nam zaufać. Nawet jeśli na całej stronie nie pojawia się słowo „zaufanie”.

 

Łatwa rejestracja

Jak wspomniałem, możliwość zapisania się na wizytę przez internet jest istotna dla wielu osób.

Wprowadzenie formularza na stronę oznacza nie tylko spełnienie oczekiwań sporej grupy użytkowników. Pozwala także na łatwiejsze zarządzanie zapisami, co w praktyce oznacza oszczędność czasu i energii.

Formularz zapisu na wizytę, tzw. rejestracja online, taki jak w Medfile, pozwala użytkownikom zarezerwować wizytę na konkretną godzinę, a dodatkowo pokazują wolne terminy. Niezależnie od godzin pracy przychodni i bez konieczności dzwonienia i dopytywania.

Te dwa tematy (rejestracja i wolne terminy) odpowiadają za zdecydowaną większość telefonów do każdej przychodni czy gabinetu. Możliwość zapisu przez internet pomaga zmniejszyć bardzo mocno liczbę połączeń przychodzących.

 

Prezentacja oferty i cen

Oferta gabinetu, nawet jeśli jest wyjątkowo konkurencyjna i korzystna, nie ma dużego znaczenia w internecie, jeśli nie da się jej nigdzie znaleźć.

Umieszczenie na stronie internetowej cennika nie jest obowiązkowe, ale pokazuje orientacyjne ceny usług. To znaczne ułatwienie dla wielu osób, ponieważ są w stanie ocenić orientacyjnie koszt wizyty.

Nawet jeśli większość usług świadczonych w gabinecie czy przychodni jest refundowana, to podanie takiej informacji na stronie może być powodem podjęcia decyzji o zapisie na wizytę.

Wspomniana prezentacja zespołu ma jeszcze jedną zaletę: informuje o konkretnych lekarzach. Wielu użytkowników szuka nie konkretnej usługi (czy gabinetu), ale konkretnego lekarza i miejsca, w którym przyjmuje. Umieszczenie informacji o zespole zwiększa szanse na pozyskanie nowego klienta gabinetu.

 

SEO i pozycjonowanie

Pozycjonowanie strony, a raczej dostosowanie jej do potrzeb wyszukiwarek internetowych, jest bardzo ważne.

Nawet jeśli jakiś gabinet nie ma dużej konkurencji w okolicy, to jedno jest pewne: po wpisaniu konkretnej frazy (dentysta Zabrze) użytkownik najprawdopodobniej kliknie w jeden z pierwszych wyników. A im wyżej jest strona konkretnego gabinetu, tym większa szansa na to, że użytkownik wybierze właśnie jego ofertę.

Rozbudowana strona gabinetu pozwala, a nawet ułatwia, pracę z SEO. Odpowiednie pola do wpisania odpowiednich fraz, możliwość dodania alternatywnych opisów grafik, czy wreszcie – opisanie oferty.

Wbrew pozorom to ostatnie może pomóc w pozycjonowaniu strony – wiele osób szuka konkretnej usługi, a umieszczenie jej nazwy na stronie (odczulanie, itp.) pozwala algorytmowi wyszukiwarek znaleźć tę stronę.

Dodatkowo wyrażenia dotyczące usług uzupełniają sens strony, przez co algorytm wyszukiwarek może je traktować jako oferujące kompleksowe usługi (czyli dentysta może zajmować się całym spektrum usług, począwszy od wybielania zębów na ich ekstrakcji skończywszy).

Oczywiście w budowaniu wizerunku kompleksowości strony pomaga…

 

Dzielenie się wiedzą

To często niedoceniana rzecz na stronach internetowych gabinetów i przychodni (i nie tylko).

W takim gabinecie pracuje konkretny zespół specjalistów, którzy mają ogromną wiedzę na temat swojego zawodu. Chociaż może im się wydawać inaczej, ta wiedza jest bardzo interesująca dla innych. Zwłaszcza dla potencjalnych pacjentów.

Proste wytłumaczenie konkretnych rzeczy związanych z profesją (na przykład czym jest maszyna, która pika przy leczeniu kanałowym zęba) nie dość, że odpowiada na konkretne pytania wpisywane w wyszukiwarkę (więc: SEO), to dodatkowo pomaga tworzyć markę konkretnego gabinetu. Takie tematy są ciekawe, a nie mają znamion porady medycznej (co jest też bardzo ważne).

Dzięki temu użytkownik, który dowiedział się czegoś nowego, chętniej wybierze gabinet, z którego strony się tego dowiedział. I chociaż to wszystko podchodzi pod modny ostatnio „content marketing”, to tak, jest to zdobywanie klientów dzięki wiedzy.

 

Podsumowanie

Rozbudowana strona internetowa gabinetu lub przychodni daje ogromne możliwości i warto je wykorzystać. Nawet prosta wizytówka daje już jakieś możliwości, jednak strona internetowa, ze wszystkimi potrzebnymi informacjami o gabinecie i możliwością zapisu pomaga realnie rozwijać biznes.

Własną stronę internetową przychodni zrobisz łatwo i bez kodowania w polskim kreatorze stron WebWave. Dla użytkowników MedFile przygotowaliśmy specjalną ofertę – 50% rabatu na pierwszy rok korzystania z Pakietu Premium.

Więcej na stronie: https://webwavecms.com/
kod: MEDFILE

 
© BioStat 2018 Mapa Strony
Weryfikacja zgosności systemu z profilami IHE i standardami HL7 z platformą TUKAN.
eCRF.biz TM Labsites
Zgosność z RODO
Promocja
990 zł
690 zł/rok*
Promocja
990 zł
690 zł/rok*
Umów się na prezentację