home
|
Baza wiedzy
|
Marketing gabinetów lekarskich
|
Rozbudowana strona gabinetu lekarskiego
home
|
Baza wiedzy
|
Marketing gabinetów lekarskich
|
Rozbudowana strona gabinetu lekarskiego

Rozbudowana strona gabinetu lekarskiego

19.10.2018

Strona internetowa gabinetu lub przychodni jest kluczowym elementem promocji w sieci i zdobywania nowych klientów. Umieszczenie informacji o gabinecie na Mapie Google czy dodanie wizytówki na portalach agregacyjnych jest przydatne, jednak dopiero strona internetowa pozwala w pełni wykorzystać potencjał internetu do zdobywania nowych klientów. W tym tekście krótko o możliwościach i korzyściach, jakie daje rozbudowana strona internetowa gabinetu lekarskiego lub przychodni.

Spis treści
arrow Podkreśla profesjonalizm
arrow Łatwa rejestracja
arrow Prezentacja oferty i cen
arrow SEO i pozycjonowanie
arrow Dzielenie się wiedzą
arrow Podsumowanie

 

Podkreśla profesjonalizm

Strona internetowa gabinetu podkreśla profesjonalizm. Co do tego nie ma żadnych wątpliwości.

Osoba, która szuka konkretnej usługi, znajdzie na stronie informacje nie tylko o tym, gdzie się mieści gabinet, ale też jakie usługi oferuje. Co ważne, na takiej stronie łatwo umieścić informacje o lekarzach (i zespole), cenniku oraz formularz zapisu przez internet (bardzo ważny dla prawie 60% osób!).

Pokazanie zespołu, a w szczególności lekarzy przyjmujących w gabinecie, buduje zaufanie. Zawierająca takie informacje strona internetowa mówi jasno użytkownikom: jesteśmy profesjonalistami i możesz nam zaufać. Nawet jeśli na całej stronie nie pojawia się słowo „zaufanie”.

 

Łatwa rejestracja

Jak wspomniałem, możliwość zapisania się na wizytę przez internet jest istotna dla wielu osób.

Wprowadzenie formularza na stronę oznacza nie tylko spełnienie oczekiwań sporej grupy użytkowników. Pozwala także na łatwiejsze zarządzanie zapisami, co w praktyce oznacza oszczędność czasu i energii.

Formularz zapisu na wizytę, tzw. rejestracja online, taki jak w Medfile, pozwala użytkownikom zarezerwować wizytę na konkretną godzinę, a dodatkowo pokazują wolne terminy. Niezależnie od godzin pracy przychodni i bez konieczności dzwonienia i dopytywania.

Te dwa tematy (rejestracja i wolne terminy) odpowiadają za zdecydowaną większość telefonów do każdej przychodni czy gabinetu. Możliwość zapisu przez internet pomaga zmniejszyć bardzo mocno liczbę połączeń przychodzących.

 

Prezentacja oferty i cen

Oferta gabinetu, nawet jeśli jest wyjątkowo konkurencyjna i korzystna, nie ma dużego znaczenia w internecie, jeśli nie da się jej nigdzie znaleźć.

Umieszczenie na stronie internetowej cennika nie jest obowiązkowe, ale pokazuje orientacyjne ceny usług. To znaczne ułatwienie dla wielu osób, ponieważ są w stanie ocenić orientacyjnie koszt wizyty.

Nawet jeśli większość usług świadczonych w gabinecie czy przychodni jest refundowana, to podanie takiej informacji na stronie może być powodem podjęcia decyzji o zapisie na wizytę.

Wspomniana prezentacja zespołu ma jeszcze jedną zaletę: informuje o konkretnych lekarzach. Wielu użytkowników szuka nie konkretnej usługi (czy gabinetu), ale konkretnego lekarza i miejsca, w którym przyjmuje. Umieszczenie informacji o zespole zwiększa szanse na pozyskanie nowego klienta gabinetu.

 

SEO i pozycjonowanie

Pozycjonowanie strony, a raczej dostosowanie jej do potrzeb wyszukiwarek internetowych, jest bardzo ważne.

Nawet jeśli jakiś gabinet nie ma dużej konkurencji w okolicy, to jedno jest pewne: po wpisaniu konkretnej frazy (dentysta Zabrze) użytkownik najprawdopodobniej kliknie w jeden z pierwszych wyników. A im wyżej jest strona konkretnego gabinetu, tym większa szansa na to, że użytkownik wybierze właśnie jego ofertę.

Rozbudowana strona gabinetu pozwala, a nawet ułatwia, pracę z SEO. Odpowiednie pola do wpisania odpowiednich fraz, możliwość dodania alternatywnych opisów grafik, czy wreszcie – opisanie oferty.

Wbrew pozorom to ostatnie może pomóc w pozycjonowaniu strony – wiele osób szuka konkretnej usługi, a umieszczenie jej nazwy na stronie (odczulanie, itp.) pozwala algorytmowi wyszukiwarek znaleźć tę stronę.

Dodatkowo wyrażenia dotyczące usług uzupełniają sens strony, przez co algorytm wyszukiwarek może je traktować jako oferujące kompleksowe usługi (czyli dentysta może zajmować się całym spektrum usług, począwszy od wybielania zębów na ich ekstrakcji skończywszy).

Oczywiście w budowaniu wizerunku kompleksowości strony pomaga…

 

Zobacz także: Marketing gabinetów lekarskich

 

 

Dzielenie się wiedzą

To często niedoceniana rzecz na stronach internetowych gabinetów i przychodni (i nie tylko).

W takim gabinecie pracuje konkretny zespół specjalistów, którzy mają ogromną wiedzę na temat swojego zawodu. Chociaż może im się wydawać inaczej, ta wiedza jest bardzo interesująca dla innych. Zwłaszcza dla potencjalnych pacjentów.

Proste wytłumaczenie konkretnych rzeczy związanych z profesją (na przykład czym jest maszyna, która pika przy leczeniu kanałowym zęba) nie dość, że odpowiada na konkretne pytania wpisywane w wyszukiwarkę (więc: SEO), to dodatkowo pomaga tworzyć markę konkretnego gabinetu. Takie tematy są ciekawe, a nie mają znamion porady medycznej (co jest też bardzo ważne).

Dzięki temu użytkownik, który dowiedział się czegoś nowego, chętniej wybierze gabinet, z którego strony się tego dowiedział. I chociaż to wszystko podchodzi pod modny ostatnio „content marketing”, to tak, jest to zdobywanie klientów dzięki wiedzy.

 

Podsumowanie

Rozbudowana strona internetowa gabinetu lub przychodni daje ogromne możliwości i warto je wykorzystać. Nawet prosta wizytówka daje już jakieś możliwości, jednak strona internetowa, ze wszystkimi potrzebnymi informacjami o gabinecie i możliwością zapisu pomaga realnie rozwijać biznes.

Własną stronę internetową przychodni zrobisz łatwo i bez kodowania w polskim kreatorze stron WebWave. Dla użytkowników MedFile przygotowaliśmy specjalną ofertę – 50% rabatu na pierwszy rok korzystania z Pakietu Premium.

Więcej na stronie: https://webwavecms.com/
kod: MEDFILE

Twoja opinia jest dla nas ważna - oceń artykuł:
Średnia ocena artykułu: 5,0 / 5
star star star star star
Średnia ocena artykułu: 5,0 / 5
Zobacz podobne
Najczęściej czytane artykuły
Wszystkie artykuły arrow
Tukan
Weryfikacja zgodności systemu z profilami IHE i standardami HL7 z platformą TUKAN.
Promocja
*do 16.06.2025
-25% na licencję roczną
kod: Zyskaj25
Dotyczy każdej nowej licencji Medfile!
Promocja
*do 16.06.2025
- 20% na licencję miesięczną
kod: Zyskaj20
Umów prezentację
close
Promocja dla nowych
użytkowników
Rabat aż do
-25%
Cennik arrow