Aktualnie nie ma możliwości kierowania kampanii SMS do wybranych pacjentów. Wiadomość trafia do wszystkich pacjentów znajdujących się w bazie kontaktów przypisanej do konta użytkownika. Sprawdź instrukcję.
Jeśli chodzi o SMS-y, możesz je podejrzeć zbiorczo (zarówno wysłane, jak i otrzymane) w zakładce: Moje konto → Powiadomienia SMS. Wiadomości e-mail nie są dostępne w jednym widoku – trzeba je przeglądać osobno przy konkretnych pacjentach. Sprawdź instrukcję.
W formularzach Medfile dane pacjenta zaciągają się automatycznie. Możesz to sprawdzić, klikając podczas edycji formularza w "Podgląd dokumentu" → "Podgląd wydruku". Pola takie jak imię, nazwisko, PESEL czy adres będą uzupełniane automatycznie na podstawie danych wizyty. Sprawdź instrukcję.
Adres placówki w formularzach MedSign uzupełnia się automatycznie na podstawie danych wpisanych w ustawieniach placówki. Jeśli chcesz wpisać inną lokalizację (np. miejsce podpisania dokumentu), możesz dodać własne pole tekstowe w formularzu i wpisać je ręcznie. Sprawdź instrukcję.
Zaloguj się i przejdź do Moje konto → Ustawienia placówki → Zgłoś zmianę podmiotu. Tam możesz wysłać do nas prośbę o zmianę numeru telefonu.
Przejdź do Moje konto → Użytkownicy, wybierz daną osobę i w sekcji „Uprawnienia” dezaktywuj suwaki przy opcji „Kalendarz wizyt”. Dzięki temu użytkownik zobaczy bazę pacjentów, ale nie będzie mieć dostępu do grafików innych pracowników. Sprawdź jak to zrobić.
Wejdź w Moje konto → Powiadomienia SMS → Ustawienia i aktywuj opcję „Prośba o opinię pacjenta”. Analogicznie możesz to zrobić dla e-maili, wchodząc w Powiadomienia mailowe → Ustawienia.
Tak. Możesz ustawić automatyczną wysyłkę wiadomości e-mail lub SMS z dokumentem MedSign. Pacjent może dodać do niego załącznik (np. skan dokumentacji). Dowiedz się więcej.
Nie. Obecnie nie ma możliwości ustawienia maksymalnej liczby rejestracji wizyt pierwszorazowych w systemie rejestracji online.
Jeśli pacjent odpowie na automatycznego SMS-a w ciągu 72 godzin od jego wysłania, treść tej odpowiedzi będzie widoczna w billingu wiadomości oraz w szczegółach wizyty danego pacjenta. Odpowiedzi po tym czasie nie są archiwizowane w systemie.
Na końcu formularza, po prawej stronie, znajduje się sekcja „Wyniki poprzednich badań histopatologicznych”, w której należy wpisać datę badania oraz rozpoznanie histopatologiczne.
Tak, formularz zawiera listę wyboru z opcjami: zmiana pierwotna, wznowa lub przerzut – jest to pole obowiązkowe i niezbędne dla prawidłowej oceny materiału.
W formularzu znajduje się lista wyboru: „Bez leczenia / po leczeniu”, a przy opcji „Po leczeniu” – możliwość zaznaczenia rodzaju terapii: radioterapia, chemioterapia, hormonoterapia, immunoterapia, farmakoterapia, inne.
Formularz zawiera dane laboratorium, pole do wstawienia jego zdjęcia, listę checkboxów ze wskazaniami badań oraz pola tekstowe na dane opiekuna prawnego: imię i nazwisko, PESEL, data urodzenia, adres, numer księgi głównej i numer historii choroby.
Dodatkowo obejmuje również m.in. pole na pieczęć zleceniodawcy, nazwę oddziału, datę i godzinę pobrania materiału, datę skierowania oraz pole na naklejenie kodu zlecenia. Znajduje się tam również pole potwierdzające zgodność danych oraz miejsce na podpis i pieczątkę lekarza.
Formularz „Skierowanie na badanie histopatologiczne” umożliwia szybkie i czytelne przekazanie materiału do analizy w laboratorium. Został stworzony z myślą o eliminacji błędów wynikających z ręcznego wypisywania skierowań i zastępowania ich elektroniczną wersją zgodną z wymaganiami placówki.
Adres e-mail może być przypisany tylko do jednego konta w systemie Medfile. Jeśli próbujesz dodać pracownika z już istniejącym adresem, poproś go o podanie innego adresu lub usuń wcześniejsze powiązanie z kontem, jeśli nie jest już aktywne. Dodawanie użytkowników możliwe jest w Moje konto > Użytkownicy.
Jeśli chcesz dodać konta innych specjalistów, przejdź do Moje konto > Użytkownicy i dodaj nowych użytkowników – każdy z nich będzie miał indywidualny dostęp do swojego profilu w systemie. Sprawdź instrukcję.
Aby umożliwić pracownikom logowanie się na indywidualne adresy e-mail, należy każdemu z nich utworzyć osobne konto w sekcji Moje konto > Użytkownicy. Dzięki temu każdy pracownik będzie mógł logować się niezależnie. Sprawdź instrukcję.
Tak, system automatycznie uwzględnia wprowadzone nieobecności podczas planowania wizyt, zapobiegając umawianiu pacjentów w czasie nieobecności specjalisty.
Tak, w zakładce „Moje konto” → „Nieobecności” można przeglądać i zarządzać nieobecnościami wszystkich pracowników, w zależności od posiadanych uprawnień.
System Medfile nie wysyła automatycznych powiadomień do pacjentów o nieobecności lekarza. Zaleca się ręczne poinformowanie pacjentów o zmianach w harmonogramie.
Tak, system umożliwia planowanie nieobecności z dowolnym wyprzedzeniem, co pozwala na odpowiednie dostosowanie harmonogramu wizyt. Sprawdź instrukcję.
Obecnie system Medfile pozwala na dodawanie nieobecności w ujęciu całodniowym. Dla przerw w ciągu dnia zaleca się korzystanie z funkcji „Dodaj przerwę” w harmonogramie.
Tak, administratorzy i użytkownicy z odpowiednimi uprawnieniami mogą dodawać nieobecności dla innych pracowników.
Po dodaniu nieobecności:
Tak, w systemie można edytować lub usunąć wcześniej wprowadzoną nieobecność. Aby to zrobić:
System Medfile umożliwia wprowadzenie różnych typów nieobecności, takich jak:
Wybór odpowiedniego typu pozwala na precyzyjne zarządzanie grafikami pracowników.
Aby dodać nieobecność:
Po zapisaniu nieobecność będzie widoczna w kalendarzu, a system uwzględni ją przy planowaniu wizyt pacjentów. Sprawdź dedykowaną instrukcję.
Własny regulamin placówki możesz dodać w zakładce Moje konto > Rejestracja online.
Możesz skorzystać z gotowego szablonu i uzupełnić go o dane swojej placówki lub wkleić własną treść regulaminu. Pacjent będzie musiał zaakceptować regulamin przed dokonaniem rezerwacji. Sprawdź dedykowaną instrukcję.
Link do panelu rejestracji online znajdziesz w zakładce Moje konto > Rejestracja online.
Po jego skopiowaniu możesz przesłać go pacjentowi – po kliknięciu pacjent uzyska dostęp do intuicyjnego formularza rezerwacji wizyty.
Tak, taka opcja jest możliwa dzięki modułowi MedSign, który umożliwia bezpieczne zbieranie podpisów elektronicznych i zarządzanie dokumentacją. Moduł ten nie jest częścią darmowego pakietu, ale można go łatwo dokupić w sklepie Medfile.
Zbieranie podpisów elektronicznych na tablecie odbywa się przez moduł MedSign, który nie jest dostępny w darmowej wersji systemu. MedSign pozwala m.in. na przesyłanie formularzy do pacjenta przed wizytą oraz na elektroniczne podpisywanie dokumentów. Można tę funkcję dokupić w sklepie Medfile.
Więcej o działaniu usługi przeczytasz na dedykowanym blogu.
Nie ma możliwości edytowania widgetów rejestracyjnych za pomocą CSS. Jeśli zależy Ci na większej elastyczności, możesz skorzystać z dodatkowego modułu API Rejestracji online i stworzyć własny system rezerwacji, który będzie pobierać dane bezpośrednio z Medfile.
Tak. Niezależnie od tego, czy wiadomość została wysłana ręcznie przez użytkownika, czy automatycznie przez system (np. przypomnienie o wizycie), w historii SMS-ów zawsze widoczna jest dokładna data i godzina wysyłki.
Nie. Data i godzina wysyłki SMS-a są również prezentowane w sekcji Moje konto > Powiadomienia SMS (tzw. billing SMS-ów). Dzięki temu możesz prześledzić całą komunikację niezależnie od widoku pacjenta.
Przy każdej wiadomości pojawia się teraz konkretna data i godzina, np. „14.03.2025, 10:42”. Informacja ta znajduje się w prawym górnym rogu wpisu z wiadomością w historii SMS-ów.
Szczegółowe informacje o wysłanych wiadomościach SMS znajdziesz w zakładce Pacjenci > Szczegóły > Historia SMS-ów. W tym miejscu przy każdej wiadomości po prawej stronie znajduje się informacja o czasie jej wysłania.
Przejdź do Moje konto > Powiadomienia e-mail, wybierz odpowiedni szablon powiadomienia (np. „Zaproszenie pacjenta na
e-Wizytę”), a następnie kliknij w pole edycji treści wiadomości. Wybierz zmienną „Data wizyty” z listy dostępnych zmiennych i umieść ją w treści wiadomości.
Tak. Zmienna automatycznie pobiera datę i godzinę konkretnej wizyty, do której odnosi się zaproszenie. Nie musisz ręcznie wpisywać terminu – system sam podstawi właściwą wartość.
Umieszczenie dokładnej daty i godziny wizyty w wiadomości e-mail pomaga uniknąć nieporozumień. Dzięki temu pacjent i lekarz, oprócz linku do e-Wizyty, otrzymują również jasną informację, kiedy odbywa się konsultacja online.
Zmienna jest dostępna w dwóch szablonach powiadomień:
Zmienna „Data wizyty” jest widoczna podczas edycji treści powiadomienia. Możesz ją łatwo wstawić w dowolnym miejscu wiadomości, klikając w odpowiednią nazwę zmiennej.
Tak. Podczas edycji treści wiadomości e-mail w szablonie „Zaproszenie pacjenta na e-Wizytę” oraz „Zaproszenie lekarza na e-Wizytę” możesz skorzystać ze zmiennej „Data wizyty”, która automatycznie podstawia termin wizyty do wysyłanego e-maila.
Najpierw należy zdefiniować treść wiadomości SMS w sekcji Moje konto > Ustawienia SMS > Zaproszenie.
Po zapisaniu treści zaproszenie można wysłać bezpośrednio z kartoteki pacjenta – wystarczy kliknąć przycisk „Wyślij zaproszenie” w widoku konkretnego pacjenta.
Widoczność kalendarza online (rejestracji online) zależy od poprawnej konfiguracji usług oraz harmonogramu pracy. Aby terminy były wyświetlane:
Dopiero po wykonaniu tych kroków system udostępni terminy pacjentom w formularzu rejestracji.
Taki użytkownik również widzi przycisk „Wyślij zaproszenie” w kartotece pacjenta, ale po kliknięciu pojawia się komunikat „Brak uprawnień”, a zaproszenie nie zostanie wysłane.
Użytkownik z uprawnieniem do edycji może zobaczyć w kartotece pacjenta przycisk „Wyślij zaproszenie” i ma możliwość jego użycia – może wysłać wiadomość z zaproszeniem do Portalu Pacjenta.
To uprawnienie dostępne w zakładce Moje konto > Użytkownicy > Edytuj > Uprawnienia > Integracje, które pozwala określić, kto może wysyłać pacjentom zaproszenia do założenia konta w Portalu Pacjenta za pomocą wiadomości SMS lub e-mail.
System Medfile umożliwia wprowadzenie różnych typów nieobecności, takich jak:
Wybór odpowiedniego typu pozwala na precyzyjne zarządzanie grafikami pracowników. Dowiedz się więcej.
Tak, w systemie można edytować lub usunąć wcześniej wprowadzoną nieobecność. Aby to zrobić, należy przejść do zakładki „Moje konto” → „Nieobecności”, znaleźć odpowiednią nieobecność w kalendarzu, a następnie skorzystać z opcji edycji lub usunięcia. Sprawdź instrukcję.
Aby dodać nieobecność, taką jak urlop, należy:
Po zapisaniu nieobecność będzie widoczna w kalendarzu, a system uwzględni ją przy planowaniu wizyt pacjentów.
Tak, system umożliwia przeniesienie harmonogramu na inny dzień bez konieczności jego ręcznego odtwarzania. Można to zrobić bezpośrednio w zakładce „Harmonogramy”, korzystając z funkcji przeciągnij i upuść (drag & drop).
Jak przenieść harmonogram na inny dzień w zakładce „Harmonogramy”?
Jeśli konieczna jest edycja godzin pracy lub gabinetu, kliknij w nowo ustawiony harmonogram i dokonaj korekty.
Tak, Medfile pozwala na dodanie przerwy w harmonogramie lekarza bez konieczności usuwania całego przedziału godzinowego. Można to zrobić bezpośrednio w zakładce „Kalendarz”, co pozwala na elastyczne zarządzanie czasem pracy. Jak dodać przerwę w harmonogramie lekarza?
Medfile umożliwia zablokowanie wybranego przedziału godzinowego w harmonogramie, bez konieczności kasowania całego dnia pracy lekarza. Jak zablokować wybraną godzinę z harmonogramu?
Tak, w Medfile można zablokować użytkownikowi możliwość edytowania lub usuwania harmonogramu poprzez odpowiednie nadanie lub ograniczenie uprawnień. Administrator placówki ma pełną kontrolę nad tym, jakie działania mogą wykonywać poszczególni użytkownicy. Aby ograniczyć użytkownikowi możliwość edytowania lub usuwania harmonogramów lekarzy, należy:
Nie, po usunięciu harmonogramu nie ma możliwości jego odzyskania. Jeśli harmonogram został skasowany omyłkowo, należy ręcznie dodać go ponownie, konfigurując wszystkie ustawienia od nowa. Dlatego, zanim usuniesz harmonogram, upewnij się, że posiadasz jego kopię lub zanotowane godziny pracy, aby w razie potrzeby móc je szybko odtworzyć.
Tak, harmonogram tygodniowy z zamysłu jest traktowany jako harmonogram cykliczny, dzięki czemu jego ustawienia powielają się automatycznie co tydzień. Sprawdź instrukcję.
Tak, usunięcie harmonogramu powoduje automatyczne anulowanie wszystkich wizyt zaplanowanych w usuniętym zakresie godzinowym. Oznacza to, że jeśli lekarz miał umówionych pacjentów na dany dzień lub przedział godzinowy, a harmonogram zostanie usunięty, to wszystkie te wizyty zostaną automatycznie anulowane w systemie.
Jeśli chcesz usunąć harmonogram tygodniowy, z perspektywy Mojego Konta wejdź w zakładkę „Harmonogramy”, wybierz lekarza. Następnie kliknij „Usuń”. System poprosi o potwierdzenie operacji, po zatwierdzeniu grafik pracy zostanie usunięty z systemu. Przeczytaj instrukcję.
Aby usunąć harmonogram dla wybranego dnia, przejdź do zakładki „Harmonogramy”, wybierz dzień, który chcesz usunąć, a następnie kliknij „Usuń”. System poprosi o potwierdzenie operacji – po zatwierdzeniu harmonogram dla tego dnia zostanie usunięty, a pacjenci nie będą mogli się rejestrować na wizyty. Sprawdź instrukcję.
Aby wprowadzić zmiany w tygodniowym harmonogramie, z perspektywy Mojego Konta przejdź do zakładki „Harmonogramy”, wybierz lekarza i kliknij na dany dzień tygodnia. Możesz dowolnie edytować godziny pracy, przypisać inny gabinet lub zmienić dostępność wizyt. Jeśli harmonogram wymaga większych zmian, możesz usunąć nieaktualne godziny i dodać nowe. Po zakończeniu edycji kliknij „Zapisz”, aby zmiany zostały zapisane. Zobacz, jak zrobić to krok po kroku.
Aby edytować harmonogram dla wybranego dnia, przejdź z perspektywy Mojego konta do zakładki „Harmonogramy”, wybierz lekarza i kliknij w dzień, który chcesz zmodyfikować. W otwartym oknie możesz zmienić:
Po wprowadzeniu zmian kliknij „Zapisz”, aby nowy harmonogram został zapisany w systemie. Sprawdź instrukcję.
Nie, Medfile nie oferuje funkcji automatycznego kopiowania harmonogramów pomiędzy lekarzami. Każdy specjalista musi mieć indywidualnie skonfigurowany grafik pracy.
Tak, w Medfile można tworzyć harmonogramy z dużym wyprzedzeniem, nawet na kilka/kilkanaście miesięcy. Dzięki temu lekarze i administratorzy placówek mogą z góry zaplanować godziny pracy i uniknąć konieczności częstych modyfikacji grafiku.
Warto pamiętać o tym, że harmonogram tygodniowy w Medfile można ustawić nawet na 36 miesięcy do przodu.
Tak, system umożliwia rozdzielenie godzin dla wizyt stacjonarnych i e-Wizyt. W trakcie dodawania harmonogramu możesz ustalić, w których godzinach lekarz przyjmuje pacjentów osobiście, a w których prowadzi konsultacje online. Dzięki temu pacjenci rejestrujący się przez internet zobaczą tylko dostępne dla nich terminy.
Harmonogram tygodniowy pozwala na wygodne ustawienie godzin pracy dla całego tygodnia. Aby go dodać, przejdź do sekcji „Moje konto” → „Harmonogramy” i wybierz lekarza, którego grafik chcesz skonfigurować.
W sekcji harmonogram tygodniowy zaznacz godziny pracy dla poszczególnych dni, przeciągając myszką po kalendarzu. Możesz indywidualnie dopasować godziny pracy dla każdego dnia, a także:
Po zatwierdzeniu ustawień kliknij „Zapisz”, aby harmonogram był aktywny dla pacjentów. Zapoznaj się z instrukcją.
Aby dodać dzienny harmonogram pracy, przejdź do „Moje konto” → „Harmonogramy” i wybierz lekarza, którego grafik chcesz ustawić.
Kliknij w dzień, dla którego chcesz ustawić godziny pracy, a następnie zaznacz odpowiedni przedział czasowy. Możesz przeciągnąć myszką po kalendarzu, aby szybciej ustawić dostępność. Po zaznaczeniu godzin pojawi się okno, w którym możesz:
Po wprowadzeniu wszystkich ustawień kliknij „Zapisz”, aby zatwierdzić zmiany. Harmonogram dla wybranego dnia zostanie aktywowany i będzie widoczny w systemie. Zobacz dedykowaną instrukcję.
Nadawcę wiadomości e-mail, możesz zmienić, przechodząc ścieżkę: Moje konto -> Powiadomienia e-mail -> Nadawcy. Zobacz więcej.
Nowe konta oraz wszyscy klienci domyślnie otrzymują włączone wszystkie trzy poziomy uprawnień do etykiet (odczyt, edycja, usuwanie). Dzięki temu od razu mogą korzystać z pełnej funkcjonalności zarządzania etykietami.
Dostępne opcje uprawnień do etykiet to:
Uprawnienia do etykiet znajdują się w panelu „Moje konto – użytkownicy – edytuj – uprawnienia” w sekcji „Ustawienia” pojawiła się pozycja zatytułowana „Etykiety”.
Uprawnienia do etykiet to ustawienia, które pozwalają kontrolować, kto i w jaki sposób może zarządzać etykietami – od ich przeglądania, przez edytowanie, aż po usuwanie. Dzięki temu możesz lepiej kontrolować, jakie akcje są dostępne dla poszczególnych użytkowników.
Tak, w Centrum powiadomień możesz samodzielnie zdecydować, które powiadomienia z grupy „e-Zdrowie P1” chcesz otrzymywać. Wystarczy odznaczyć checkbox przy wybranych typach powiadomień. Zobacz więcej.
Możesz zarządzać powiadomieniami w sekcji Moje konto -> Centrum powiadomień. Znajdziesz tam grupę powiadomień „e-Zdrowie P1”, która pozwala włączyć lub wyłączyć poszczególne typy powiadomień.
Powiadomienia dotyczące zdarzeń medycznych to informacje wysyłane przez system Medfile związane z obsługą zdarzeń medycznych w ramach e-Zdrowie P1, np. o wysłaniu, anulowaniu lub błędzie podczas obsługi zdarzenia medycznego. Sprawdź instrukcję.
Tak, poziom specjalizacji jest definiowany dla każdej specjalizacji indywidualnie. Możesz określić różne poziomy dla różnych specjalizacji przypisanych do użytkownika.
Tak, możesz edytować poziom specjalizacji użytkownika. Dzięki tej funkcji możesz wprowadzać zmiany, dostosowując poziom specjalizacji do aktualnych kwalifikacji lub zmian w dokumentacji użytkownika. Edycja jest możliwa zarówno dla własnych danych, jak i dla innych użytkowników w systemie. Sprawdź instrukcję.
Aby dodać specjalizację użytkownikowi, przejdź do:
W miejscu wybierania specjalizacji można dodać nową specjalizację oraz określić jej poziom. Sprawdź instrukcję.
Tak, możesz edytować treść powiadomienia, dostosowując ją do swoich potrzeb i relacji z pacjentami.
Aby ustawić automatyczne powiadomienia:
Możesz zaplanować wysyłkę powiadomień:
Tak, system Medfile umożliwia wysyłanie automatycznych powiadomień z życzeniami urodzinowymi do pacjentów. Zobacz więcej.
Tak, wprowadzone zmiany w kolejności lokalizacji są widoczne dla wszystkich użytkowników systemu Medfile.
Kolejność lokalizacji możesz ustawić:
Możesz skorzystać z następujących filtrów:
Tak, możesz zmieniać kolejność lokalizacji, korzystając z dostępnych filtrów w sekcji Moje konto -> Lokalizacje oraz w filtrach kalendarza. Zobacz więcej.
Tak, kliknij ikonę kredki obok wybranej pozycji, aby przejść do trybu edycji. Wprowadź zmiany i kliknij „Zapisz”, aby je zatwierdzić. Sprawdź instrukcję.
Aby dodać zatrudnienie:
Możesz zarządzać następującymi informacjami:
Panel „Zatrudnienie” znajduje się w sekcji Moje konto -> Dane, nad panelem „Lokalizacje”. Zobacz więcej.
Tak, wystarczy nie przyznawać uprawnień „Zmiana hasła” w sekcji „Konto klienta”. Wtedy pracownik nie będzie miał dostępu do opcji zmiany haseł innych użytkowników. Sprawdź instrukcję.
Tak, każdy użytkownik systemu Medfile może zmienić swoje hasło w ustawieniach swojego konta, bez konieczności posiadania dodatkowych uprawnień.
Nie, dostęp do zmiany haseł jest ograniczony i wymaga nadania konkretnych uprawnień w sekcji „Konto klienta”.
Aby nadać pracownikowi uprawnienia:
Tak, jeśli chcesz przypisać unikalne uprawnienia tylko jednemu użytkownikowi, możesz edytować jego uprawnienia indywidualnie, bez użycia opcji „Zastosuj do wszystkich użytkowników”.
Tak, po zapisaniu zmian w uprawnieniach pojawi się czarny komunikat z potwierdzeniem, na którym widnieje nazwa edytowanej roli. Masz możliwość:
Po kliknięciu przycisku „Zastosuj do wszystkich użytkowników” nowe uprawnienia zostaną przypisane do wszystkich użytkowników, którzy mają wybraną rolę w systemie.
Opcja edycji uprawnień według roli znajduje się w sekcji Moje konto -> Dane -> Edytuj role. Na dole ekranu znajdziesz przycisk „Zastosuj do wszystkich użytkowników”. Zobacz więcej.
Tak, możesz zastosować zmiany w uprawnieniach jednocześnie dla wszystkich użytkowników przypisanych do wybranej roli, korzystając z opcji „Zastosuj do wszystkich użytkowników”. Sprawdź instrukcję.
Zmienna automatycznie generuje link na podstawie współrzędnych geograficznych zapisanych w systemie w sekcji Moje konto -> Lokalizacje. Pacjent otrzymuje link w wiadomości SMS, który po kliknięciu przenosi go bezpośrednio do mapy Google, gdzie widoczna jest lokalizacja placówki.
Aby dodać zmienną:
Zmienna jest dostępna w następujących typach wiadomości:
Zmienna {MapaGoogleLink} umożliwia automatyczne dodanie linku do mapy Google w treści wiadomości SMS. Link ten prowadzi pacjenta bezpośrednio do lokalizacji placówki medycznej na podstawie danych zapisanych w systemie.
Tak, link jest w pełni bezpieczny i generowany indywidualnie dla każdej wizyty. Dzięki temu prowadzi wyłącznie do konkretnego spotkania online przypisanego do pacjenta.
Zmienna generuje spersonalizowany link, który pacjent otrzymuje w wiadomości SMS. Po kliknięciu w link pacjent zostaje przeniesiony bezpośrednio do spotkania online, np. na platformie haloDoctor.
Zmienną można skonfigurować w sekcji Moje konto -> Ustawienia SMS, wybierając wariant „Potwierdzenie e-Wizyty z rejestracji online”.
Zmienna „Link do chatu” to funkcja w Medfile, która umożliwia automatyczne dodanie linku do spotkania online w treści wiadomości SMS wysyłanych do pacjentów. Link prowadzi bezpośrednio do platformy, gdzie odbędzie się e-Wizyta.
Ikona kalendarzyka nie jest wyświetlana, jeśli:
Tak, ikona jest wyświetlana przy powtarzalnych wizytach, a jej kliknięcie otworzy szczegóły wybranej rezerwacji.
Nie, ikona kalendarzyka jest widoczna tylko dla:
Aby przejść do listy wiadomości SMS:
Tak, w liście wiadomości SMS możesz kliknąć ikonę kalendarzyka, która pozwala szybko otworzyć szczegóły rezerwacji wizyty.
Tak, Medfile oferuje funkcję automatyzacji wysyłek SMS, dzięki której system automatycznie przypomina pacjentom o wizytach i wysyła inne powiadomienia. Zobacz więcej.
Gdy liczba SMS-ów w pakiecie się wyczerpie, możesz zakupić nowy pakiet, korzystając z opcji „Zakup pakiet SMS” dostępnej w podglądzie stanu wiadomości SMS.
Tak, Medfile pozwala na wysyłanie linków do dokumentów MedSign, a także kodów e-Recept i e-Skierowań za pomocą SMS-ów. Sprawdź instrukcję.
Tak, Medfile umożliwia pacjentom odpowiadanie na wysłane wiadomości SMS.
Personalizacja wiadomości pozwala:
Aby spersonalizować wiadomości SMS, przejdź do zakładki „Ustawienia SMS” w sekcji „Moje konto”. Tam możesz wprowadzić własne treści powiadomień dla różnych typów wiadomości. Zobacz więcej.
Po opłaceniu zamówienia nowo zakupione SMS-y zostaną aktywowane automatycznie i będą od razu dostępne do wykorzystania.
Tak, podczas zakupu możesz wybrać liczbę pakietów SMS, które najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom. Zobacz instrukcję.
Aby zakupić dodatkowy pakiet SMS, kliknij w „Stan wiadomości SMS” na górnym pasku systemu, a następnie wybierz opcję „Zakup pakiet SMS”. Zostaniesz przekierowany na stronę, gdzie możesz wybrać odpowiednią paczkę SMS-ów i jej ilość. Po zatwierdzeniu danych do faktury wystarczy opłacić zamówienie. Sprawdź instrukcję.
Podgląd stanu SMS pozwala zobaczyć:
Stan wiadomości SMS możesz sprawdzić, klikając w odpowiedni wskaźnik znajdujący się na górnym pasku systemu Medfile. Zobaczysz tam informacje o liczbie dostępnych SMS-ów w abonamencie, pozostałych SMS-ach z pakietu oraz terminie automatycznego odnowienia abonamentu.
Pacjent może podpisać dokument palcem po ekranie telefonu, tabletu lub kursorem myszki na komputerze.
Uzupełnione dokumenty przez pacjenta można w szybki sposób znaleźć w kartotece pacjenta w zakładce „MedSign”.
Nie, uzupełnionego dokumentu MedSign nie można już edytować. Pacjent w tej sytuacji jest zobowiązany, aby zgłosić się do lekarza lub placówki z prośbą o wygenerowanie i przesłanie nowego linku do dokumentu.
Nie, nie ma takiej możliwości. Nawet jeśli posiadamy już przygotowane zgody czy formularze w innych programach — w Medfile dokument trzeba stworzyć od nowa.
Tak, uzupełnione już formularze MedSign będą widoczne w dalszym ciągu w jego kartotece.
Oczywiście, podczas tworzenia formularza MedSign, możemy do dokumentu dodać więcej niż 1 stronę. Sprawdź więcej.
Jak najbardziej — podczas tworzenia dokumentów można aktywować lub dezaktywować dostęp do formularza danemu specjaliście. Zobacz instrukcję.
W celu aktywowania odpowiednich powiadomień na naszym koncie wchodzimy do zakładki „Powiadomienia e-mail” oraz „Ustawienia SMS” i włączamy właściwe powiadomienia (możemy również we własnym zakresie nadać im własną treść czy zmienne). Sprawdź więcej.
Jeśli mamy aktywowane odpowiednie powiadomienia — otrzymamy je automatycznie po wypełnieniu formularza przez pacjenta.
Dodatkowo z perspektywy kartoteki danego pacjenta możemy wejść do zakładki „MedSign” i podejrzeć uzupełniony już dokument przez pacjenta. Dowiedz się więcej.
Oczywiście! Jest to świetna praktyka, która pozwoli ci na automatyczne wysyłanie wiadomości z dokumentem MedSign do pacjentów. Sprawdź instrukcję.
Możemy tego dokonać z kalendarza — poprzez wysłanie wiadomości e-mail oraz/lub sms z perspektywy edycji wizyty. Zobacz więcej. Dokument MedSign można wysłać również z kartoteki pacjenta w zakładce „Pacjenci".
Jak najbardziej tak — jeśli w dokumencie MedSign umożliwimy taką opcję, pacjenci będą mogli wgrywać załączniki np. z wynikami badań. Zobacz instrukcję.
Bezpośrednio z mojego konta wchodzimy do zakładki „Sklep”, a następnie aktywujemy „MedSign”. Pamiętaj o tym, że każdą funkcjonalność w naszym systemie możesz przetestować przed jej zakupem przez 14 dni całkowicie za darmo. Sprawdź więcej.
Dokumenty MedSign dostępne są w cenie w subskrypcji Medfile Premium oraz Medfile Business. Dowiedz się więcej.
Nie, każdy użytkownik ma prawo ustawić dla siebie listę wyświetlanych powiadomień.
Tak, na liście powiadomień dostępna jest możliwość filtrowania dat, które pokaże powiadomienia z konkretnego/wybranego przedziału czasu.
Centrum powiadomień dostępne jest we wszystkich pakietach Medfile — również w tych darmowych.
Nie narzucamy klientom limitu aktywowanych powiadomień. Użytkownik może bez żadnego problemu aktywować wszystkie dostępne powiadomienia.
Tak, możemy sprawdzić powiadomienia maksymalnie miesiąc do tyłu. Sprawdź więcej.
Nie, nie ma możliwości, aby z zakładki „Centrum powiadomień” stworzyć własne (indywidualne) powiadomienie. Jeśli jednak chcesz dodać do Twojego konta powiadomienie, którego nie posiadamy, napisz do nas wiadomość e-mail: [email protected] i dokładnie opisz, czego potrzebujesz, a my rozpatrzymy Twój wniosek. Sprawdź więcej.
Nie, powiadomienia ustawione z zakładki „Centrum powiadomień” działają tylko w wersji webowej, nie mają one odniesień do aplikacji mobilnej.
Nie, użytkownik może aktywować lub dezaktywować tylko swoje powiadomienia. Powiadomienia dla innych użytkowników można ustawić tylko z konta głównego. Przeczytaj więcej.
Na górnym pasku pod nazwą „Powiadomienia” - znajdują się wszystkie otrzymane powiadomienia w ostatnim miesiącu. Sprawdź więcej.
Jak najbardziej tak. Konto główne ma możliwość, aby aktywować każdemu użytkownikowi lub każdej lokalizacji inne powiadomienia. Sprawdź więcej.
Możesz szybko zweryfikować, co i kiedy zostało zmienione, korzystając z funkcji historii zmian dostępnej w systemie.
Funkcja ta ułatwia zarządzanie danymi pacjentów, zapobiegając duplikowaniu kartotek i zapewniając, że dane pacjenta są zawsze aktualne.
Aby aktywować ten suwak, musisz najpierw aktywować trzy poprzednie suwaki w ustawieniach formularza „Przedstaw się”. Sprawdź więcej.
Jak najbardziej tak, żeby wkleić widget rejestracji online na swoją stronę, należy z zakładki „Rejestracji online” skopiować odpowiedni kod. Zobacz więcej.
Tak, każdy klient jest zobowiązany do tego, aby posiadać uzupełniony regulamin rejestracji online. Można wgrać własną treść zgody w formularzu rejestracji lub skorzystać z naszej systemowej wersji. Sprawdź więcej.
Z perspektywy Medfile trzeba uzupełnić wszystkie najważniejsze informacje w zakładkach:
Nie! Rejestracja online we wszystkich pakietach Medfile jest całkowicie bezpłatna. Zobacz więcej.
Z perspektywy zakładki Powiadomienia SMS” można sprawdzić wszystkie przychodzące oraz wychodzące wiadomości SMS.
Podczas tworzenia wizyty klikamy w checkbox przy „Nie wysyłaj wiadomości SMS”.
Z perspektywy zakładki „Pacjenci” wchodźmy u danego pacjenta w „Edytuj dane pacjenta” - a następnie z listy rozwijanej wybieramy odpowiedni język powiadomień.
Abonament SMS jest ważny w danym okresie rozliczeniowym, jeśli nie zostanie on wykorzystany — SMS przepadają.
Nie, zakupiony pakiet SMS jest ważny tak długo, aż nie wykorzystasz wszystkich SMS z puli. Sprawdź więcej.
Jak najbardziej tak. Należy pamiętać jedynie o tym, że możliwość odpowiadania na SMS przez pacjentów automatycznie blokuje się po upływie 3 dni.
1 wiadomość SMS, może zawierać maksymalnie 153 znaki.
Jak najbardziej tak! Z listy rozwijanej możesz wybrać inny język, w którym chcesz wysłać SMS do pacjenta.
Należy wejść przy danym powiadomieniu w "Ustawienia", a następnie zaznaczyć suwak przy "Aktywuj". Sprawdź więcej.
Nadawca SMS może zawierać znaki:
Tak, jest to opcja dodatkowo płatna w naszym systemie. Możesz podać swoją nazwę własną do 11 znaków.
Z perspektywy zakładki „Etykiety”, klikamy przycisk „+ Dodaj etykietę”, a następnie uzupełnimy wszystkie informacje, dodajemy kolor oraz ikonę. Zobacz więcej.
Tak, w każdym momencie możesz kliknąć ikonkę X i potwierdzić usunięcie etykiety z systemu. Zobacz więcej.
Oczywiście. Wystarczy, że z perspektywy zakładki etykiety klikniesz ikonkę ołówka i automatycznie zostaniesz przeniesiony do edycji danej etykiety. Zobacz więcej.
Jak najbardziej tak. Do wizyt grupowych możesz bez problemu dodawać etykiety tak jak w przypadku wizyty tradycyjnej.
Etykiety w wizytach powtarzalnych przenoszą się podczas każdej wizyty. Jeżeli więc do pierwszej wizyty przypiszesz daną etykietę, będzie ona widoczna w każdej wizycie powtarzalnej.
Jak najbardziej tak. Jeżeli będziesz kopiował daną wizytę, to etykiety do niej przypisane automatycznie również się przeniosą.
W celu dezaktywowania etykiety wystarczy, że przy danej etykiecie naciśniesz na suwak. W momencie kiedy suwak stanie się szary — etykieta jest dezaktywowana.
W celu aktywowania etykiety wystarczy, że przy danej etykiecie naciśniesz na suwak. W momencie kiedy suwak jest niebieski — etykieta jest aktywna. Zobacz więcej.
Nie, nasz system nie zezwala na przypisywanie etykiet do pacjenta.
W tym przypadku użytkownik nie ma ograniczeń. Możesz dodać dowolną ilość etykiet do wizyty. Zobacz więcej.
Wszystkiego możesz dokonać z perspektywy kalendarza. Wystarczy, że klikniesz przycisk „Ustawienia” i z perspektywy sekcji „Ustawienia dymków” dodasz opcję „Etykiety” oraz „Ikony (etykiety i status wizyty)”. Po zapisaniu danych będziesz mógł się cieszyć widocznymi etykietami z perspektyw kalendarza.
Etykiety z perspektywy kalendarza mogą pokazywać się za pośrednictwem ikon lub słów, ale mogę również po najechaniu na wizytę ukazywać się zarówno za pośrednictwem ikon, jak i słów jednocześnie.
Jak najbardziej tak. Podczas tworzenia nowej wizyty z perspektywy kalendarza, masz możliwość, aby własnoręcznie utworzyć nową etykietę. Wystarczy, że w polu „Wybierz etykiety” wpiszesz porządną przez Ciebie nazwę, a etykieta utworzy się automatycznie. Zobacz instrukcję.
W zakładce „Centrum powiadomień” został dodany podział ze względu na lokalizację. Użytkownik ma możliwość ustawić, z której lokalizacji wybrany użytkownik będzie otrzymywał powiadomienia. Aktywujemy suwak „Ustawienia własne”, a następnie wybieramy odpowiednią lokalizację i przystępujemy do personalizacji powiadomień dla danej placówki.
Wchodzimy w zakładkę Moje konto — Użytkownicy — wybieramy specjalistę i klikamy w ikonę ołówka po prawej stronie — wybieramy opcję “Uprawnienia” z listy — odznaczamy suwaki przy opcji “Formularze i karty wizyt”. Aby edytować dostępy do poszczególnych formularzy, należy wybrać przycisk “Uprawnienia” przy suwakach.
Pula SMS-ów jest wspólna dla wszystkich użytkowników.
Abonament SMS odnawia się co miesiąc, natomiast pakiet to jednorazowe doładowanie. Niewykorzystane SMSy z abonamentu przepadają, w przypadku pakietu — przechodzą na kolejny miesiąc.
Abonament odnawia się automatycznie co miesiąc wraz z odnowieniem licencji. Przykładowo: jeśli kupiliśmy licencję 10 maja, to licencja i abonament odnawiają się 10 dnia każdego miesiąca.
Po wykorzystaniu dostępnych SMS-ów wiadomości przestaną się wysyłać. W każdej chwili można jednak rozszerzyć pakiet (zakupić nowe SMS) lub poczekać na nową pulę.
Aby zakupić pakiet SMS, należy kliknąć przycisk Moje konto — Powiadomienia SMS — Zakup pakiet SMS. Następnie wybieramy interesujący nas pakiet — wybieramy “Przejdź dalej” - sprawdzamy dane — zatwierdzamy przyciskiem “Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
Wchodząc w “Moje konto”- “Użytkownicy” wybieramy konkretnego użytkownika i wchodzimy w jego edycję. Na samym dole strony znajduję się okno “Pozwól na dostęp do aplikacji z adresów IP”. Wpisując IP miejsca pracy, pracownik nie będzie mógł zalogować się poza nią.
Oznacza to, że adres e-mail został już przypisany do innego użytkownika.
Wchodzimy w “Moje konto”- “Ustawienia placówki”. W środkowej kolumnie znajduje się pole “Dodatkowy adres e-mail do wysyłki FV”. Wpisujemy adres e-mail i zapisujemy zmiany.
Wchodzimy w “Moje konto”- “Formularze”, wybieramy zakładkę “Karty wizyt”, a następnie kartę, którą chcemy edytować. Wchodzimy w jej edycję i klikamy na przycisk “Utwórz nową wersję”. W kolejnym kroku edytujemy kartę i zapisujemy zmiany.
Wchodzimy w “Moje konto”- “Użytkownicy”- wybieramy użytkownika i wchodzimy w jego edycję. W miejscu “Karta wizyty” wybieramy tą, która będzie domyślna dla danego użytkownika. Zobacz więcej.
Wchodzimy w zakładkę “Moje konto”, a następnie “Dane”. Zmieniamy adres mailowy i akceptujemy zmianę na dole strony przyciskiem “Zapisz zmiany”.
Wchodzimy w zakładkę “Moje konto”. Po lewej stronie klikamy w zakładkę “Użytkownicy”. Wybieramy interesującego nas specjalistę i wchodzimy w jego edycję. Na dole strony znajduje się suwak “Widzi tylko własnych pacjentów i wizyty”. Zobacz więcej.
Nie. Abonament odnawia się co miesiąc, a niewykorzystane SMSy nie przechodzą na kolejne miesiące. Dowiedz się więcej.
Tak. SMSy z pakietu nie mają limitu czasu. Zobacz więcej.
Wchodzimy w zakładkę “Moje konto” następnie “Powiadomienia SMS”. Zobacz więcej.
W polu tekstowym można wprowadzić jedną linijkę tekstu, a w obszarze tekstowym wiele.
Tak, można skorzystać z gotowego szablonu (przycisk “Wklej przykładowy szablon”). Zobacz więcej.
Można wkleić przykładowy regulamin, w którym znajdują się wszystkie potrzebne informacje (za pomocą przycisku “Wklej przykładowy szablon”). W regulaminie powinny znajdować się dane o usługodawcy, usługach, reklamacjach itp. Zobacz więcej.
Wchodzimy w Moje konto — Rejestracja on-line - w polu “Zgody i regulamin” klikamy w suwak “Własny regulamin w formularzu rejestracji” - uzupełniamy obszar tekstowy (można skorzystać z szablonu) - zapisujemy zmiany na dole strony.
Aktualna ilość dostępnych SMSów wyświetla się na pasku w górnej części ekranu. Zobacz więcej.
Wchodzimy w zakładkę “Pacjenci”, a następnie wyszukujemy interesującego nas pacjenta i klikamy przy nim przycisk “Szczegóły”. Przy numerze telefonu znajduje się ikonka dymka z cyfrą, gdzie po kliknięciu pokaże nam się cała historia wiadomości SMS.
Wchodzimy w zakładkę “Moje konto” - “Ustawienia SMS”. Odszukujemy “Kod e-Recept” i po prawej stronie klikamy w “Ustawienia”. Aktywujemy suwak, uzupełniamy treść powiadomienia i zapisujemy zmiany. Sprawdź jak tego dokonać.
Centrum powiadomień można ustawić bezpośrednio z zakładki „Moje konto". Następnie wchodzimy w kafelek „Centrum powiadomień" i konfigurujemy je według preferencji. Sprawdź jak zrobić to krok po kroku.
Centrum powiadomień należy uruchomić w zakładce „Moje konto' - „Centrum powiadomień". Zobacz więcej.
Centrum powiadomień to narzędzie wbudowane w aplikację webową Medfile, które pozwala śledzić na bieżąco, co dzieje się w ciągu dnia w Twojej placówce. Kliknięcie wyskakujące powiadomienie przenosi Cię do odpowiedniego modułu. Mogą to być wiadomości o wizytach, płatnościach, powiadomieniach SMS oraz wiele innych! Zobacz więcej.
Tak. Na każdym koncie można uruchomić podwójną autoryzację (2FA) za pomocą google authenticator. Opcję należy uruchomić na każdym koncie w zakładce „Moje konto" - „Dane" - „Podwójna autoryzacja".
Zobacz więcej.
Należy sprawdzić, czy w ustawieniach sms, w treści wiadomości są zaciągnięte zmienne, które są wymienione poniżej. Np. w treści wiadomości przy dacie wizyty należy dodać zmienną {Data}.
Należy napisać do nas e-mail z prośbą włączenie funkcji, należy pamiętać, że własna nazwa nadawcy może zawierać maksymalnie 11 znaków.
Jest to informacja o nazwie nadawcy. Może to być np nazwa Państwa gabinetu/placówki. Pacjent nie może odpisać na wiadomość z ustawioną nazwą własną. Należy pamiętać, że własna nazwa nadawcy może zawierać maksymalnie 11 znaków. Zobacz więcej.
Przejść z karty pacjenta do tworzenia formularzy Medsign, za pomocą przycisku o takiej nazwie. Zobacz więcej.
Są to elektroniczne formularze, można stworzyć np. ankietę dla pacjenta. Zobacz więcej.
Z perspektywy mojego konta, w zakładce „Formularze” wchodzimy w “Formularze”. Przy konkretnej karcie wchodzimy w „ołówek” (edycja karty), wybieramy „uprawnienia” i zaznaczamy, kto ma dostęp do danego formularza.
Z perspektywy mojego konta, w zakładce „Formularze” wchodzimy w „Karty wizyt”. Przy konkretnej karcie wchodzimy w „ołówek” (edycja karty), wybieramy „uprawnienia” i zaznaczamy, kto ma dostęp do danej karty. Zobacz więcej.
Zmienne służące za przekazywanie informacji o: nazwie lokalizacji, adresie, telefonie, kodzie pocztowym i mieście, należy dodać w zakładce Moje konto — powiadomienia email — wybieramy konkretne powiadomienie. Zmienne dostępne są w postaci szarych kafelek.
Zmienne służące za przekazywanie informacji o usłudze, czasu trwania oraz kwocie brutto należy dodać w zakładce „Moje konto", następnie klikamy „Powiadomienia email" - wybierając konkretne powiadomienie. Zmienne dostępne są w postaci szarych kafelek.
W zakładce „Użytkownicy” przy lekarzu, którego chcemy edytować, klikamy w „ołówek” po prawej stronie, bądź w imię i nazwisko lekarza. Zobacz więcej.
W zakładce „Użytkownicy” przy lekarzu, którego chcemy usunąć, klikamy w szary krzyżyk (usuń użytkownika).
Wystarczy kliknąć „Moje konto”, a następnie w zakładkę „Użytkownicy”. Po prawej stronie klikamy w „Nowy użytkownik”. Zobacz więcej.
Cały proces odbywa się za pośrednictwem wiadomości SMS. Możesz tego dokonać bezpośrednio z zakładki „Pacjenci", wchodząc w „Szczegóły" przy odpowiedniej osobie. Sprawdź jak zrobić to krok po kroku.
Funkcja, która umożliwia udostępnienie pacjentom ankiet i formularzy na tablecie lub na innym urządzeniu mobilnym za pomocą linka.
Wchodząc w „Moje konto”, następnie wybierając „Powiadomienia SMS” oraz „Wyślij SMS”. Przeczytaj więcej.
W zakładce „Moje konto” wybieramy „Zgody i regulaminy”.
Z perspektywy mojego konta, wybieramy, „Formularze”, a następnie klikamy „Dodaj formularz”. Dowiedz się więcej.
Wchodzimy w „Moje konto” i wybieramy kafelek „Subskrypcje”. Dowiedz się więcej.
Tak.
Na Państwa stronie www/wizytówce. Zobacz więcej.
Poprzez sms z linkiem do opinii.
Karta pacjenta zbudowana jest w oparciu o drukowane bloczki lekarskie, co pozwala na kompleksowe prowadzenie historii choroby pacjenta. Dostępna jest standardowa karta pacjenta oraz karty dedykowane dla fizjoterapeutów oraz stomatologów.