Moje konto
Ustawienia SMS
Czy wiadomości SMS z kodami 2FA są wliczane do puli SMS-ów z pakietu?
Tak, SMS-y z kodami 2FA są wliczane do Twojego pakietu SMS.
Czy można przypisać konkretną treść SMS potwierdzającego wizytę do określonej lokalizacji lub gabinetu?
Nie ma takiej możliwości. Możesz jednak w treści SMS użyć zmiennych, np. adres, nazwa placówki, gabinet, specjalista, które automatycznie podstawiają się w zależności od wizyty. Ustawienia SMS pozostają globalne. Dowiedz się więcej.
Jak wysłać powiadomienie SMS do wszystkich moich pacjentów?
Aby wysłać masowe SMS-y, aktywuj usługę „Kampania SMS” w zakładce Sklep w swoim koncie Medfile. Po aktywacji będziesz mógł wysyłać wiadomości do wybranej grupy pacjentów. Zobacz, jak zrobić to krok po kroku.
Jak ustawić różne wiadomości SMS dla pacjentów w zależności od specjalisty?
W systemie reguła SMS jest jedna dla wszystkich pacjentów, ale możesz w treści wiadomości użyć zmiennej „Specjalista przeprowadzający wizytę”, aby automatycznie wstawiała się właściwa osoba. Jeśli chcesz całkowicie różne treści dla różnych specjalistów, należy wysyłać je ręcznie.
Jak uruchomić raport wysyłek SMS?
- Przejdź do Moje konto → Powiadomienia SMS.
- Wybierz zakres dat, który Cię interesuje.
- Kliknij „Generuj raport”.
- Przeglądaj dane na ekranie lub skorzystaj z opcji eksportu do pliku.
Czy mogę wyeksportować raport SMS do pliku?
Tak. Raport można pobrać w dwóch wersjach:
- wersja krótka: dzień + liczba wysłanych SMS,
- wersja szeroka: dzień + typ wiadomości + liczba SMS danego typu.
Oba warianty są dostępne do pobrania bezpośrednio z poziomu raportu w zakładce „Powiadomienia SMS".
Jakie informacje zawiera raport SMS?
Raport przedstawia:
- łączną liczbę wysłanych SMS w danym dniu,
- podział według typu wiadomości (np. powiadomienie o wizycie, przypomnienie, kod e-Recepty itp.),
- możliwość filtrowania danych według wybranego dnia lub przedziału czasowego.
Domyślnie raport pokazuje dane z dnia bieżącego.
Czy mogę sprawdzić, ile wiadomości SMS zostało wysłanych z mojego konta Medfile?
Tak. W zakładce Moje konto → Powiadomienia SMS dostępny jest nowy raport, który pokazuje dzienną liczbę wysłanych wiadomości SMS oraz ich typy. Dzięki temu masz pełny wgląd w statystyki komunikacji SMS prowadzonej z systemu.
Czy mogę wysłać kampanię SMS tylko do wybranej grupy pacjentów?
Aktualnie nie ma możliwości kierowania kampanii SMS do wybranych pacjentów. Wiadomość trafia do wszystkich pacjentów znajdujących się w bazie kontaktów przypisanej do konta użytkownika. Sprawdź instrukcję.
Gdzie znajdę wszystkie wiadomości od pacjentów?
Jeśli chodzi o SMS-y, możesz je podejrzeć zbiorczo (zarówno wysłane, jak i otrzymane) w zakładce: Moje konto → Powiadomienia SMS. Wiadomości e-mail nie są dostępne w jednym widoku – trzeba je przeglądać osobno przy konkretnych pacjentach. Sprawdź instrukcję.
Co się dzieje, gdy pacjent odpisze na automatycznego SMS-a z systemu?
Jeśli pacjent odpowie na automatycznego SMS-a w ciągu 72 godzin od jego wysłania, treść tej odpowiedzi będzie widoczna w billingu wiadomości oraz w szczegółach wizyty danego pacjenta. Odpowiedzi po tym czasie nie są archiwizowane w systemie.
Czy data i godzina wyświetlana jest również dla SMS-ów automatycznych?
Tak. Niezależnie od tego, czy wiadomość została wysłana ręcznie przez użytkownika, czy automatycznie przez system (np. przypomnienie o wizycie), w historii SMS-ów zawsze widoczna jest dokładna data i godzina wysyłki.
Czy dokładna data wysyłki SMS-a jest widoczna tylko w kartotece pacjenta?
Nie. Data i godzina wysyłki SMS-a są również prezentowane w sekcji Moje konto > Powiadomienia SMS (tzw. billing SMS-ów). Dzięki temu możesz prześledzić całą komunikację niezależnie od widoku pacjenta.
Jak wygląda nowy format prezentowania czasu wysyłki SMS-ów?
Przy każdej wiadomości pojawia się teraz konkretna data i godzina, np. „14.03.2025, 10:42”. Informacja ta znajduje się w prawym górnym rogu wpisu z wiadomością w historii SMS-ów.
Gdzie mogę sprawdzić, kiedy został wysłany SMS do pacjenta?
Szczegółowe informacje o wysłanych wiadomościach SMS znajdziesz w zakładce Pacjenci > Szczegóły > Historia SMS-ów. W tym miejscu przy każdej wiadomości po prawej stronie znajduje się informacja o czasie jej wysłania.
W jaki sposób pacjent otrzymuje SMS z zaproszeniem do założenia konta w Portalu Pacjenta?
Najpierw należy zdefiniować treść wiadomości SMS w sekcji Moje konto > Ustawienia SMS > Zaproszenie.
Po zapisaniu treści zaproszenie można wysłać bezpośrednio z kartoteki pacjenta – wystarczy kliknąć przycisk „Wyślij zaproszenie” w widoku konkretnego pacjenta.
Jak działa zmienna „Mapka Google lokalizacji” w wiadomościach SMS?
Zmienna automatycznie generuje link na podstawie współrzędnych geograficznych zapisanych w systemie w sekcji Moje konto -> Lokalizacje. Pacjent otrzymuje link w wiadomości SMS, który po kliknięciu przenosi go bezpośrednio do mapy Google, gdzie widoczna jest lokalizacja placówki.
Jak dodać zmienną „Mapka Google lokalizacji” do wiadomości SMS?
Aby dodać zmienną:
- Przejdź do Moje konto -> Ustawienia SMS.
- Wybierz wiadomość SMS, w której chcesz użyć zmiennej.
- W treści SMS-a w odpowiednim miejscu wstaw zmienną {MapaGoogleLink}.
- Zapisz zmiany.
W jakich wiadomościach SMS mogę użyć zmiennej „Mapka Google lokalizacji”?
Zmienna jest dostępna w następujących typach wiadomości:
- Powiadomienia o wizycie stacjonarnej i e-Wizycie (z i bez obowiązku przedpłaty),
- Przypomnienia o wizytach i e-Wizytach (do pacjenta i użytkownika),
- Powiadomienia o płatnościach,
- Potwierdzenia wizyt z rejestracji online,
- Powiadomienia o opłaceniu wizyty stacjonarnej,
- Inteligentne SMS-y związane z zaplanowaniem, opłaceniem i zakończeniem wizyty.
Co to jest zmienna „Mapka Google lokalizacji” w wiadomościach SMS?
Zmienna {MapaGoogleLink} umożliwia automatyczne dodanie linku do mapy Google w treści wiadomości SMS. Link ten prowadzi pacjenta bezpośrednio do lokalizacji placówki medycznej na podstawie danych zapisanych w systemie.
Czy link generowany przez zmienną „Link do chatu” w wiadomościach SMS jest bezpieczny?
Tak, link jest w pełni bezpieczny i generowany indywidualnie dla każdej wizyty. Dzięki temu prowadzi wyłącznie do konkretnego spotkania online przypisanego do pacjenta.
Jak działa zmienna „Link do chatu” w wiadomościach SMS?
Zmienna generuje spersonalizowany link, który pacjent otrzymuje w wiadomości SMS. Po kliknięciu w link pacjent zostaje przeniesiony bezpośrednio do spotkania online, np. na platformie haloDoctor.
Gdzie mogę skonfigurować zmienną „Link do chatu” w systemie Medfile?
Zmienną można skonfigurować w sekcji Moje konto -> Ustawienia SMS, wybierając wariant „Potwierdzenie e-Wizyty z rejestracji online”.
Czym jest zmienna „Link do chatu” w wiadomościach SMS?
Zmienna „Link do chatu” to funkcja w Medfile, która umożliwia automatyczne dodanie linku do spotkania online w treści wiadomości SMS wysyłanych do pacjentów. Link prowadzi bezpośrednio do platformy, gdzie odbędzie się e-Wizyta.
Dlaczego nie widzę ikony kalendarzyka przy niektórych wiadomościach SMS?
Ikona kalendarzyka nie jest wyświetlana, jeśli:
- Wizyta została usunięta,
- Wiadomość SMS nie jest przypisana do żadnej wizyty.
Czy ikona kalendarzyka działa również w przypadku powtarzalnych wizyt?
Tak, ikona jest wyświetlana przy powtarzalnych wizytach, a jej kliknięcie otworzy szczegóły wybranej rezerwacji.
Czy ikona kalendarzyka pojawia się przy każdej wiadomości?
Nie, ikona kalendarzyka jest widoczna tylko dla:
- Wizyt aktywnych, które nie zostały usunięte.
- Wizyt powtarzalnych.
Gdzie znajdę listę wiadomości SMS dla danego pacjenta?
Aby przejść do listy wiadomości SMS:
- Otwórz sekcję Pacjenci w systemie Medfile.
- Wybierz pacjenta, klikając Szczegóły.
- Kliknij w dymek wiadomości przy jego numerze telefonu, a system automatycznie przeniesie Cię do historii wiadomości.
Czy mogę szybko podejrzeć szczegóły wizyty z poziomu billingu SMS?
Tak, w liście wiadomości SMS możesz kliknąć ikonę kalendarzyka, która pozwala szybko otworzyć szczegóły rezerwacji wizyty.
Czy mogę zautomatyzować wysyłanie powiadomień SMS do pacjentów?
Tak, Medfile oferuje funkcję automatyzacji wysyłek SMS, dzięki której system automatycznie przypomina pacjentom o wizytach i wysyła inne powiadomienia. Zobacz więcej.
Co zrobić, jeśli skończą mi się SMS-y z pakietu?
Gdy liczba SMS-ów w pakiecie się wyczerpie, możesz zakupić nowy pakiet, korzystając z opcji „Zakup pakiet SMS” dostępnej w podglądzie stanu wiadomości SMS.
Czy mogę wysyłać dokumenty za pośrednictwem SMS?
Tak, Medfile pozwala na wysyłanie linków do dokumentów MedSign, a także kodów e-Recept i e-Skierowań za pomocą SMS-ów. Sprawdź instrukcję.
Czy pacjenci mogą odpowiadać na wiadomości SMS?
Tak, Medfile umożliwia pacjentom odpowiadanie na wysłane wiadomości SMS.
Jakie korzyści daje personalizacja wiadomości SMS?
Personalizacja wiadomości pozwala:
- Szybko przypominać pacjentom o wizytach,
- Automatyzować wysyłkę SMS-ów,
- Ograniczyć liczbę zapominalskich pacjentów,
- Wysyłać dokumenty MedSign w formie linków
- Przesyłać pacjentom kody e-Recepty i e-Skierowania.
Jak dostosować treść wysyłanych wiadomości SMS?
Aby spersonalizować wiadomości SMS, przejdź do zakładki „Ustawienia SMS” w sekcji „Moje konto”. Tam możesz wprowadzić własne treści powiadomień dla różnych typów wiadomości. Zobacz więcej.
Jak długo trwa aktywacja nowo zakupionych SMS-ów?
Po opłaceniu zamówienia nowo zakupione SMS-y zostaną aktywowane automatycznie i będą od razu dostępne do wykorzystania.
Czy mogę kupić dowolną liczbę pakietów SMS?
Tak, podczas zakupu możesz wybrać liczbę pakietów SMS, które najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom. Zobacz instrukcję.
Jak kupić dodatkowy pakiet SMS w Medfile?
Aby zakupić dodatkowy pakiet SMS, kliknij w „Stan wiadomości SMS” na górnym pasku systemu, a następnie wybierz opcję „Zakup pakiet SMS”. Zostaniesz przekierowany na stronę, gdzie możesz wybrać odpowiednią paczkę SMS-ów i jej ilość. Po zatwierdzeniu danych do faktury wystarczy opłacić zamówienie. Sprawdź instrukcję.
Jakie informacje są widoczne w nowym podglądzie stanu SMS?
Podgląd stanu SMS pozwala zobaczyć:
- Liczbę SMS-ów dostępnych w pakiecie,
- Liczbę SMS-ów z abonamentu, które jeszcze możesz wykorzystać,
- Datę, kiedy abonament SMS zostanie automatycznie odnowiony.
Jak sprawdzić stan wiadomości SMS w Medfile?
Stan wiadomości SMS możesz sprawdzić, klikając w odpowiedni wskaźnik znajdujący się na górnym pasku systemu Medfile. Zobaczysz tam informacje o liczbie dostępnych SMS-ów w abonamencie, pozostałych SMS-ach z pakietu oraz terminie automatycznego odnowienia abonamentu.
Gdzie mogę sprawdzić odpowiedzi pacjenta na moją wiadomość SMS?
Z perspektywy zakładki Powiadomienia SMS” można sprawdzić wszystkie przychodzące oraz wychodzące wiadomości SMS.
Jak wyłączyć wysyłkę SMS w przypadku pojedynczej wizyty?
Podczas tworzenia wizyty klikamy w checkbox przy „Nie wysyłaj wiadomości SMS”.
Jak ustawić język powiadomień SMS u pacjenta?
Z perspektywy zakładki „Pacjenci” wchodźmy u danego pacjenta w „Edytuj dane pacjenta” - a następnie z listy rozwijanej wybieramy odpowiedni język powiadomień.
Jak długo ważny jest abonament SMS?
Abonament SMS jest ważny w danym okresie rozliczeniowym, jeśli nie zostanie on wykorzystany — SMS przepadają.
Czy zakupiony pakiet SMS ma „Termin ważności"?
Nie, zakupiony pakiet SMS jest ważny tak długo, aż nie wykorzystasz wszystkich SMS z puli. Sprawdź więcej.
Czy pacjent może odpowiedzieć na wysłanego przez nas SMS-a?
Jak najbardziej tak. Należy pamiętać jedynie o tym, że możliwość odpowiadania na SMS przez pacjentów automatycznie blokuje się po upływie 3 dni.
Ile znaków może zawierać 1 wiadomość SMS?
1 wiadomość SMS, może zawierać maksymalnie 153 znaki.
Czy mogę wysyłać SMS w innym jeżyku niż polski?
Jak najbardziej tak! Z listy rozwijanej możesz wybrać inny język, w którym chcesz wysłać SMS do pacjenta.
Jak aktywować powiadomienie SMS?
Należy wejść przy danym powiadomieniu w "Ustawienia", a następnie zaznaczyć suwak przy "Aktywuj". Sprawdź więcej.
Jaką nazwę można wpisać w nadawcy wiadomości SMS?
Nadawca SMS może zawierać znaki:
- małe litery: a-z (bez polskich znaków diakrytycznych np. ą, ę, ź)
- wielkie litery: A-Z (bez polskich znaków diakrytycznych np. Ą, Ę, Ź)
- cyfry: 0-9
- symbole: . & @ – + _ ! %
- spacja
Czy za nadawcę wiadomości SMS trzeba dodatkowo zapłacić?
Tak, jest to opcja dodatkowo płatna w naszym systemie. Możesz podać swoją nazwę własną do 11 znaków.
Czy każdy użytkownik ma oddzielną pulę dostępnych SMSów?
Pula SMS-ów jest wspólna dla wszystkich użytkowników.
Czym różni się pakiet od abonamentu SMS?
Abonament SMS odnawia się co miesiąc, natomiast pakiet to jednorazowe doładowanie. Niewykorzystane SMSy z abonamentu przepadają, w przypadku pakietu — przechodzą na kolejny miesiąc.
Kiedy odnawia się abonament SMS?
Abonament odnawia się automatycznie co miesiąc wraz z odnowieniem licencji. Przykładowo: jeśli kupiliśmy licencję 10 maja, to licencja i abonament odnawiają się 10 dnia każdego miesiąca.
Co się stanie, gdy skończą mi się dostępne SMSy?
Po wykorzystaniu dostępnych SMS-ów wiadomości przestaną się wysyłać. W każdej chwili można jednak rozszerzyć pakiet (zakupić nowe SMS) lub poczekać na nową pulę.
Jak zakupić pakiet SMS?
Aby zakupić pakiet SMS, należy kliknąć przycisk Moje konto — Powiadomienia SMS — Zakup pakiet SMS. Następnie wybieramy interesujący nas pakiet — wybieramy “Przejdź dalej” - sprawdzamy dane — zatwierdzamy przyciskiem “Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
Czy niewykorzystane SMSy z abonamentu przechodzą na kolejne miesiące?
Nie. Abonament odnawia się co miesiąc, a niewykorzystane SMSy nie przechodzą na kolejne miesiące. Dowiedz się więcej.
Czy niewykorzystane SMSy z pakietu przechodzą na kolejne miesiące?
Jak podejrzeć billing wszystkich wysłanych SMSów do pacjentów?
Wchodzimy w zakładkę “Moje konto” następnie “Powiadomienia SMS”. Zobacz więcej.
Czym różni się pole tekstowe od obszaru tekstowego?
W polu tekstowym można wprowadzić jedną linijkę tekstu, a w obszarze tekstowym wiele.
Jak sprawdzić ile mam dostępnych SMSów?
Aktualna ilość dostępnych SMSów wyświetla się na pasku w górnej części ekranu. Zobacz więcej.
Jak sprawdzić historię wiadomości SMS do pacjenta?
Wchodzimy w zakładkę “Pacjenci”, a następnie wyszukujemy interesującego nas pacjenta i klikamy przy nim przycisk “Szczegóły”. Przy numerze telefonu znajduje się ikonka dymka z cyfrą, gdzie po kliknięciu pokaże nam się cała historia wiadomości SMS.
Jak ustawić SMSa z kodem e-Recepty?
Wchodzimy w zakładkę “Moje konto” - “Ustawienia SMS”. Odszukujemy “Kod e-Recept” i po prawej stronie klikamy w “Ustawienia”. Aktywujemy suwak, uzupełniamy treść powiadomienia i zapisujemy zmiany. Sprawdź jak tego dokonać.
Dlaczego w wiadomości sms z przypomnieniem o wizycie nie ma daty ani godziny?
Należy sprawdzić, czy w ustawieniach sms, w treści wiadomości są zaciągnięte zmienne, które są wymienione poniżej. Np. w treści wiadomości przy dacie wizyty należy dodać zmienną {Data}.
Jak włączyć własną nazwę nadawcy wiadomości sms?
Należy napisać do nas e-mail z prośbą włączenie funkcji, należy pamiętać, że własna nazwa nadawcy może zawierać maksymalnie 11 znaków.
Co to jest własna nazwa nadawcy w ustawieniach sms?
Jest to informacja o nazwie nadawcy. Może to być np nazwa Państwa gabinetu/placówki. Pacjent nie może odpisać na wiadomość z ustawioną nazwą własną. Należy pamiętać, że własna nazwa nadawcy może zawierać maksymalnie 11 znaków. Zobacz więcej.
Gdzie mogę zmienić treść powiadomień SMS?
Wchodząc w „Moje konto”, następnie wybierając „Powiadomienia SMS” oraz „Wyślij SMS”. Przeczytaj więcej.
Pokaż więcej pytań