Pierwsze logowanie
Rozpoczęcie pracy z Medfile® odbywa się w 3 krótkich etapach. Ostatnim etapem jest logowanie do systemu wraz z podstawowym ustawieniem karty wizyty zgodnie z dostępnymi preferencjami. Wprowadzenie poniższych ustawień pozwoli od razu korzystać z programu
i znacznie ułatwi rozpoczęcie pracy z Medfile®. Warto skupić się na 7 prostych krokach podczas pierwszego logowania do programu.
Po wprowadzeniu powyższych ustawień zostajemy z automatu zalogowani do oprogramowania Medfile® przeznaczonego do prowadzenia
Elektronicznej Dokumentacji Medycznej.
- Po założeniu darmowego konta Medfile® i jego prawidłowej aktywacji konta logujemy się pierwszy raz do programu.
- Wybieramy przycisk „Uruchom aplikację”.
- W pierwszym kroku możemy oznaczyć za pomocą przycisku SWITCH skąd dowiedzieliśmy się o programie Medfile®.
- Do wyboru jest parę propozycji: wyszukiwarka Google, polecenie znajomego, lektura artykułów w internecie, reklama w czasopiśmie, media społecznościowe lub inne.
- Po wypełnieniu danego kroku wybieramy przycisk „Dalej”.
Drugi krok to wybór swojej karty wizyty:
- Karta lekarska
- Karta fizjoterapeutyczna
- Karta dentystyczna
- Karta medycyny estetycznej
- Karta pediatryczna
Zaznaczenie na niebiesko wskazuje dokonany wybór karty.
Po dokonaniu odpowiedniego wyboru karty wybieramy „Dalej” na samym dole okna.
- W kroku trzecim wpisujemy „Twoje gabinety”.
- Wypełniamy nazwę gabinetu, kod resortowy (nieobowiązkowy), numer księgi rejestrowej (nieobowiązkowy), kolor w kalendarzu oraz adres gabinetu.
- Zatwierdzamy wprowadzone dane przyciskiem „+ Dodaj gabinet”.
- Możemy do razu dodać większą ilość gabinetów.
- Po wprowadzeniu wszystkich placówek przechodzimy do kroku czwartego przyciskiem „Dalej”.
- Krok czwarty pozwala ustawić „Twoje usługi”.
- Uzupełniamy nazwę usługi, cenę, z listy rozwijanej wybieramy stawkę VAT, czas trwania oraz czas przerwy.
- Potwierdzamy wprowadzoną usługę przyciskiem „+ Dodaj usługę”.
- Po uzupełnieniu wszystkich potrzebnych usług przechodzimy do kolejnego kroku.
- Gdy będziemy chcieli w przyszłości dopisać jeszcze jakąś usługę to więcej informacji znajdziemy w dodawanie usługi w przewodniku użytkownika Medfile®.
- Krok piąty służy do ustawienia harmonogramu pracy.
- Harmonogram pracy został też szczegółowo opisany w przewodniku użytkownika.
- Pod przyciskiem „Pokaż harmonogram dzienny”, kryje się kalendarz dzienny.
- W kalendarzu dziennym ustawiamy pojedyncze dni, w których gabinet będzie funkcjonował w innych godzinach niż zazwyczaj.
- Przechodzimy do kolejnego kroku.
- Krok szósty to „Ustawienia”.
- W „Ustawieniach” za pomocą suwaka dostosowujemy „Domyślną długość wizyty (min)”.
- Wybraliśmy 30 minut.
- Z kolei w „Twój kolor w kalendarzu” dobieramy odpowiednią barwę kafelki, która pojawi się w kalendarzu przy każdorazowym planowaniu przez danego lekarza lub specjalistę wizyty pacjenta.
- Wskazujemy również „Rolę w aplikacji”.
- Z listy rozwijalnej mamy do wyboru kilka podstawowych ról: użytkownik, lekarz, specjalista, fizjoterapeuta, technik, ginekolog, masażysta, recepcja, administrator.
- Rolę użytkownika można również samemu dodać, przenieść lub usunąć.
- Ważne jest również wybranie z listy domyślnego gabinetu.
- Możliwe jest ustawienie za pomocą przycisku SWITCH wygasania hasła co 30 dni oraz miesięcznej numeracji dokumentów sprzedaży.
Po wprowadzeniu wszystkich ustawień potwierdzamy je klikając w przycisk „Dalej”.
- Ostatni, siódmy krok to wprowadzenie danych znajdujących się na fakturach oraz wydrukach przeznaczonych dla pacjentów.
- Wprowadzenie wszystkich siedmiu kroków gwarantuje dużo mniej pracy podczas uzupełniania Elektronicznej Dokumentacji Medycznej.
- Powyższe dane uzupełniają się automatycznie, co przyspiesza korzystanie z programu.
- Wszystkie ustawienia zostały poprawnie zapisane.
- W tym momencie możemy przejść od razu do programu i poznać jego wszystkie funkcje.
- W razie potrzeby jest możliwość umówienia się na prezentację z naszym konsutantem w celu szczegółowego omówienia programu.
- Przyciskiem „Rozpocznij pracę” logujemy się do programu Medfile®.
Teraz możemy korzystać z założonego konta i poznać jego ciekawe funkcje.
Po wykonaniu prawidłowej rejestracji konta oraz aktywacji konta Medfile® następuje etap pierwszego logowania.
Program Medfile® charakteryzuje się dużą ilością potrzebnych funkcji, które ułatwiają pracę lekarzom, fizjoterapeutom i specjalistom.
Program dla gabinetu jest zgodny z RODO.
Powiązane instrukcje
Powiązane artykuły
Najczęściej zadawane pytania
Tak. Do każdego pacjenta przypisana jest historia jego wizyt.
Zgodę na wysyłanie wiadomości SMS należy ustawić w kartotece pacjenta. W zakładce "Pacjenci" należy wybrać konkretnego pacjenta za pomocą przycisku "Szczegóły", następnie należy przejść do edycji danych pacjenta i zaznaczyć jedną z opcji “Pacjent wyraził zgodę na wiadomości SMS”.
Klikając w zakładkę „Pacjenci”, klikamy w odpowiedniego pacjenta i wybieramy opcję „Szczegóły”, bądź w „ołówek” po prawej stronie i wybieramy „Edytuj dane pacjenta”.
Istnieje możliwość bezpośredniego przejścia do kartoteki pacjenta oraz dodatkowo można wybrać numer telefonu pacjenta (np. w razie zwolnienia się terminu wizyty, możemy natychmiastowo go o tym poinformować).
Tak, można dane wpisać ręcznie w polu „Inny adres” oraz pobrać z obecnej kartoteki w Medfile przyciskiem „Wklej adres pacjenta”.
Tak, przy odpowiedniej konfiguracji można sprawdzić ewuś Pacjenta. Ustawienia konfiguracji należy zrobić w Moje konto - e-Zdrowie P1 - eWUS.
Ubezpieczenie pacjenta można sprawdzić w kilku miejscach Medfile:
a) w kalendarzu po kliknięciu wizytę obok numer pesel używając przycisku eWUŚ
b) w kartotece pacjenta obok numeru pesel klikając przycisk ‘’sprawdź eWUŚ”
c) w wizycie po prawej stronie Medfile automatycznie sprawdza stan ubezpieczenia pacjenta
d) podczas wystawiania recepty/e-Recepty Medfile automatycznie sprawdza stan ubezpieczenia pacjenta pod numerem pesel
Kod resortowy, to 3-znakowy kod, który identyfikuje komórkę organizacyjną wykonującą świadczenia zdrowotne w ramach zakładu. Kod zawiera się w przedziale liczb od 001 do 999 i nie zmienia się, niezależnie od zmian zachodzących w organizacji przedsiębiorstwa.
Numer Księgi rejestrowej, to numer, który identyfikuje podmiot i umożliwia sprawdzenia podmiotu medycznego w systemie RPWDL. Numer Księgi nadawany jest w momencie rejestracji podmiotu leczniczego i składa się z 12 cyfr.