Pierwsze logowanie

Rozpoczęcie pracy z Medfile® odbywa się w 3 krótkich etapach. Ostatnim etapem jest logowanie do systemu wraz z podstawowym ustawieniem karty wizyty zgodnie z dostępnymi preferencjami. Wprowadzenie poniższych ustawień pozwoli od razu korzystać z programu
i znacznie ułatwi rozpoczęcie pracy z Medfile®Warto skupić się na 7 prostych krokach podczas pierwszego logowania do programu.
Po wprowadzeniu powyższych ustawień zostajemy z automatu zalogowani do oprogramowania Medfile® przeznaczonego do prowadzenia
Elektronicznej Dokumentacji Medycznej.

Krok 1
Uruchom aplikację
Krok 2
  • W pierwszym kroku możemy oznaczyć za pomocą przycisku SWITCH skąd dowiedzieliśmy się o programie Medfile®.
  • Do wyboru jest parę propozycji: wyszukiwarka Google, polecenie znajomego, lektura artykułów w internecie, reklama w czasopiśmie, media społecznościowe lub inne.
  • Po wypełnieniu danego kroku wybieramy przycisk „Dalej”.
Gdzie dowiedziałeś się o programie Medfile
Krok 3

Drugi krok to wybór swojej karty wizyty:

  • Karta lekarska
  • Karta fizjoterapeutyczna
  • Karta dentystyczna
  • Karta medycyny estetycznej
  • Karta pediatryczna

Zaznaczenie na niebiesko wskazuje dokonany wybór karty.

Wybierz swoją kartę wizyt
Krok 4

Po dokonaniu odpowiedniego wyboru karty wybieramy „Dalej” na samym dole okna.

Wybierz dalej żeby przejść do kolejnego kroku
Krok 5
  • W kroku trzecim wpisujemy „Twoje gabinety”.
  • Wypełniamy nazwę gabinetu, kod resortowy (nieobowiązkowy), numer księgi rejestrowej (nieobowiązkowy), kolor w kalendarzu oraz adres gabinetu.
  • Zatwierdzamy wprowadzone dane przyciskiem „+ Dodaj gabinet”.
Uzupełnij Twoje gabinety
Krok 6
  • Możemy do razu dodać większą ilość gabinetów.
  • Po wprowadzeniu wszystkich placówek przechodzimy do kroku czwartego przyciskiem „Dalej”.
Dodaj kolejny gabinet
Krok 7
  • Krok czwarty pozwala ustawić „Twoje usługi”.
  • Uzupełniamy nazwę usługi, cenę, z listy rozwijanej wybieramy stawkę VAT, czas trwania oraz czas przerwy.
  • Potwierdzamy wprowadzoną usługę przyciskiem „+ Dodaj usługę”.
Dodaj Twoje usługi
Krok 8
  • Po uzupełnieniu wszystkich potrzebnych usług przechodzimy do kolejnego kroku.
  • Gdy będziemy chcieli w przyszłości dopisać jeszcze jakąś usługę to więcej informacji znajdziemy w dodawanie usługi w przewodniku użytkownika Medfile®.
Dodaj następne usługi
Krok 9
  • Krok piąty służy do ustawienia harmonogramu pracy.
  • Harmonogram pracy został też szczegółowo opisany w przewodniku użytkownika.
  • Pod przyciskiem „Pokaż harmonogram dzienny”, kryje się kalendarz dzienny.
Ustaw harmonogram pracy tygodniowy
Krok 10
  • W kalendarzu dziennym ustawiamy pojedyncze dni, w których gabinet będzie funkcjonował w innych godzinach niż zazwyczaj.
  • Przechodzimy do kolejnego kroku.
Ustaw harmonogram pracy dzienny
Krok 11
  • Krok szósty to „Ustawienia”.
  • W „Ustawieniach” za pomocą suwaka dostosowujemy „Domyślną długość wizyty (min)”.
  • Wybraliśmy 30 minut.
  • Z kolei w „Twój kolor w kalendarzu” dobieramy odpowiednią barwę kafelki, która pojawi się w kalendarzu przy każdorazowym planowaniu przez danego lekarza lub specjalistę wizyty pacjenta.
Ustaw domyślną długość wizyty
Krok 12
Wskaż rolę w aplikacji
Krok 13
  • Ważne jest również wybranie z listy domyślnego gabinetu.
  • Możliwe jest ustawienie za pomocą przycisku SWITCH wygasania hasła co 30 dni oraz miesięcznej numeracji dokumentów sprzedaży.
Wybierz domyślny gabinet
Krok 14

Po wprowadzeniu wszystkich ustawień potwierdzamy je klikając w przycisk „Dalej”.

Zapisz zmiany w ustawieniach
Krok 15
  • Ostatni, siódmy krok to wprowadzenie danych znajdujących się na fakturach oraz wydrukach przeznaczonych dla pacjentów.
  • Wprowadzenie wszystkich siedmiu kroków gwarantuje dużo mniej pracy podczas uzupełniania Elektronicznej Dokumentacji Medycznej.
  • Powyższe dane uzupełniają się automatycznie, co przyspiesza korzystanie z programu.
Uzupełnij dane placówki
Krok 16
  • Wszystkie ustawienia zostały poprawnie zapisane.
  • W tym momencie możemy przejść od razu do programu i poznać jego wszystkie funkcje.
  • W razie potrzeby jest możliwość umówienia się na prezentację z naszym konsutantem w celu szczegółowego omówienia programu.
  • Przyciskiem „Rozpocznij pracę” logujemy się do programu Medfile®.
Rozpocznij pracę z programem
Krok 17

​​​​​​Teraz możemy korzystać z założonego konta i poznać jego ciekawe funkcje.

Widok pierwszego logowania do programu

Po wykonaniu prawidłowej rejestracji konta oraz aktywacji konta Medfile® następuje etap pierwszego logowania.
Program Medfile® charakteryzuje się dużą ilością potrzebnych funkcji, które ułatwiają pracę lekarzom, fizjoterapeutom i specjalistom.
Program dla gabinetu jest zgodny z RODO.

Najczęściej zadawane pytania

Znajdź odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania
Czy mam dostęp do wizyt odbytych już przez pacjenta?

Tak. Do każdego pacjenta przypisana jest historia jego wizyt.

Gdzie ustawić zgodę na wysyłanie wiadomości SMS?

Zgodę na wysyłanie wiadomości SMS należy ustawić w kartotece pacjenta. W zakładce "Pacjenci" należy wybrać konkretnego pacjenta za pomocą przycisku "Szczegóły", następnie należy przejść do edycji danych pacjenta i zaznaczyć jedną z opcji “Pacjent wyraził zgodę na wiadomości SMS”.

Jak edytować dane pacjenta?

Klikając w zakładkę „Pacjenci”, klikamy w odpowiedniego pacjenta i wybieramy opcję „Szczegóły”, bądź w „ołówek” po prawej stronie i wybieramy „Edytuj dane pacjenta”.

Co można zrobić z perspektywy listy rezerwowej pacjentów?

Istnieje możliwość bezpośredniego przejścia do kartoteki pacjenta oraz dodatkowo można wybrać numer telefonu pacjenta (np. w razie zwolnienia się terminu wizyty, możemy natychmiastowo go o tym poinformować). 
 

Podczas wystawiania e-Zwolnienia brakuje mi danych pacjenta, mogę je wpisać ręcznie? 

Tak, można dane wpisać ręcznie w polu „Inny adres” oraz pobrać z obecnej kartoteki w Medfile przyciskiem „Wklej adres pacjenta”.

Czy w Medfile mogę sprawdzić ubezpieczenie Pacjenta? 

Tak, przy odpowiedniej konfiguracji można sprawdzić ewuś Pacjenta. Ustawienia konfiguracji należy zrobić w Moje konto - e-Zdrowie P1 - eWUS.

Gdzie mogę sprawdzić ubezpieczenie pacjenta?

Ubezpieczenie  pacjenta można sprawdzić w kilku miejscach Medfile:
a) w kalendarzu po kliknięciu wizytę obok numer pesel używając przycisku eWUŚ
b) w kartotece pacjenta obok numeru pesel klikając przycisk ‘’sprawdź eWUŚ”
c) w wizycie po prawej stronie Medfile automatycznie sprawdza stan ubezpieczenia pacjenta 
d) podczas wystawiania recepty/e-Recepty Medfile automatycznie sprawdza stan ubezpieczenia pacjenta  pod numerem pesel

Co to jest kod resortowy?

Kod resortowy, to 3-znakowy kod, który identyfikuje komórkę organizacyjną wykonującą świadczenia zdrowotne w ramach zakładu. Kod zawiera się w przedziale liczb od 001 do 999 i nie zmienia się, niezależnie od zmian zachodzących w organizacji przedsiębiorstwa.
 

Co to jest numer księgi rejestrowej?

Numer Księgi rejestrowej, to numer, który identyfikuje podmiot i umożliwia sprawdzenia podmiotu medycznego w systemie RPWDL. Numer Księgi nadawany jest w momencie rejestracji podmiotu leczniczego i składa się z 12 cyfr. 

Tukan
Weryfikacja zgodności systemu z profilami IHE i standardami HL7 z platformą TUKAN.
Umów się na prezentację