Pytania Pacjentów: jak działają e-Wizyty, e-Recepta, e-Zwolnienie i teleporady lekarskie?

konsultacje lekarskie online
  1. Co udostępnia haloDoctor?
    • Na portalu pacjent może sprawdzić wolne terminy wizyt w wybranych placówkach medycznych i dokonać rezerwacji wizyty u wybranego lekarza. haloDoctor nie świadczy Usług Zdrowotnych, a także nie jest podmiotem wykonującym czynności w zakresie świadczeń zdrowotnych, świadczącym usługi zdrowotne, medyczne lub paramedyczne.
  2. Do czego służy czat?
    • Czat jest narzędziem pomagającym przy realizacji e-Wizyty. Możesz porozmawiać z lekarzem, przesłać mu wyniki badań, opisać swój problem medyczny.
       
  3. Kiedy wiem, że lekarz jest dostępny?
    • Dostęp do czat otrzymasz w wiadomości email. W oknie czat pojawi się komunikat "Lekarz został połączony".
       
  4. Jak rozpocząć czat / wideo?
    • Po rezerwacji wizyty otrzymasz email. W wiadomości email należy kliknąć w link wirtualnego gabinetu.
       
  5. Jak napisać i wysłać wiadomość na czacie?
    • W miejscu "Napisz wiadomość" należy wpisać treść i nacisnąć enter bądź różową strzałkę.
       
  6. Czy podczas e-Wizyty można otrzymać e-Receptę?
    • Tak. Specjalista posiada możliwość wystawiania e-Recepty po przeprowadzaniu porady lekarskiej. Otrzymasz ją: na swój telefon w formie SMS lub mailem lub specjalista udostępni ci plik na czat.
       
  7.  Czy podczas e-Wizyty można otrzymać e-Zwolnienie (L4)?
    • Tak. Specjalista posiada możliwość wystawiania e-Zwolnień. Wystawienie e-Zwolnienia zależy oczywiście od twojego stanu zdrowia oraz wyniku konsultacji lekarskiej. Twole eZwolnienie (L4) po wystawieniu przez lekarza trafia automatycznie do ZUS oraz do pracodawcy.
       
  8. Czy można edytować bądź usunąć wysłaną wiadomość do lekarza?
    • Nie.
       
  9. Jak rozpocząć wideo ze specjalistą?
    • Zarówno pacjent jak i specjalista mogą rozpocząć e-Wizytę za pomocą zielonej słuchawki.
       
  10. Czy można przesłać załącznik do lekarza?
    • Tak.
       
  11.  Jak przesłać załącznik do lekarza?
    • Należy kliknąć w niebieski przycisk plus "+" i wybrać załącznik.
       
  12. Czy można wysłać więcej niż 1 dokument? 
    • Tak. Po wysłaniu załącznika, w zakładce "Dokumenty" tworzy się lista załączników.
       
  13.  Czy czat działa na urządzeniu komputerowym i mobilnym?
    • Dostęp do serwisu jest możliwy na urządzeniu komputerowym lub mobilnym spełniającym warunki zawarte w regulaminie haloDoctor.
       
  14. Kto decyduje o formie przeprowadzenia e-Wizyty?
    • Decyzję podejmuje specjalista. haloDoctor dostarcza oprogramowanie do przeprowadzenia wizyt telemedycznych w formie czat oraz wideo.
       
  15. Jeśli e-Wizyta zostanie wyłączona można do niej powrócić?
    • Tak. Wirtualny pokój (eGabinet) jest dostępny 3 dni z pełną zawartością. Link do eGabinetu cały czas jest dostępny w emailu, który do Ciebie wysłaliśmy.
       
  16. Czy czat jest bezpieczny?
    • Tak. Dane są archiwizowane i zabezpieczane. dokumentacja medyczna leży w gestii każdego lekarza (specjalisty).
       
  17. Czy po zakończeniu e-Wizyty moja dokumentacja jest przechowywana?
    • Tak. Specjalista przechowuje korespondencję e-Wizyty w oprogramowaniu służącym do prowadzenia elektronicznej dokumentacji medycznej.
       

Jak działa halodoctor

Najczęściej zadawane pytania

Znajdź odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania
Co w przypadku, kiedy pacjent usunie wiadomość/e-mail z kodem e-Recepty?

Wszystkie e-Recepty, zapisują się automatycznie w Internetowym Koncie Pacjenta (IKP). Pacjent nie powinien się martwić „Zgubieniem” kodu e-Recepty, gdyż może go zweryfikować w każdym momencie.

Czy lekarz może odmówić wypisania pacjentowi e-Recepty?

Tak, lekarz nie ma obowiązku wypisywania e-Recepty. Jeśli specjalista uzna, że nie zachodzi konieczność wystawienia recepty lub dany lek, czy substancja może zaszkodzić zdrowiu pacjenta, to lekarz ma prawo odmówić przepisania leku na e-Receptę.

Czy wszystkie apteki na terenie Polski realizują e-Recepty?

Oczywiście. Elektroniczne recepty już całkowicie zastąpiły recepty papierowe. Jeżeli dana apteka będzie miała lek na stanie, wyda nam go na podstawie e-Recepty. Nie ma możliwości, żeby farmaceuta odmówił wydania leku na podstawie elektronicznej recepty. 

Zobacz także

Umów się na wizyty online
e-Wizyty | e-Recepta | e-Zwolnienie
Baza placówek medycznych

Kontakt
BioStat Sp. z o.o.

Siedziba
ul. Kowalczyka 17
44-206 Rybnik

HaloDoctor nie jest placówką medyczną i nie świadczy usług medycznych.
Nasza platforma telemedyczna służy do łączenia lekarzy z pacjentami i umożliwiania im świadczenia usług medycznych.
e-Recepta e‑Recepta online!