Medfile krok po kroku - co jest najważniejsze przy rozpoczęciu pracy z programem?
Medfile krok po kroku - co jest najważniejsze przy rozpoczęciu pracy z programem?
Jeśli chcemy wygodnie korzystać z oprogramowania medycznego, na które się decydujemy, ważna jest między innymi jego prostota oraz walory estetyczne. Takim programem jest Medfile. Zastosowanie znanych rozwiązań sprawia, że nawigacja jest naturalna i intuicyjna. Rola każdej zakładki czy zaimplementowanego przycisku jest ściśle określona i wskazuje na konkretne funkcje. Poruszanie się po systemie jest płynne, dzięki czemu możemy nauczyć się pracy z programem w kilku krokach.
1. Ustawienia konta, karty wizyty i godzin pracy:
Pierwszym etapem, który przygotowuje do pracy z programem, jest wejście w zakładkę „Moje konto”, gdzie wypełnia się wszystkie dane dotyczące gabinetu czy przychodni lekarskiej.
Następnie przechodzi się do dolnej sekcji, gdzie znajduje się „Karta wizyty”. Tutaj następuje wybór z systemowych kart programu – to znaczy, że wybiera się domyślną kartę wizyty lub kartę dla fizjoterapeuty czy dentysty.
Zaznacza się tam również długość trwania przeciętnej wizyty.
Kolejny krok to uzupełnienie swoich godzin pracy w zakładce „Rejestracja pacjentów” w kalendarzu tygodniowym, jeśli posiada się stałe godziny pracy w poszczególne dni tygodnia (np. co czwartek godziny przyjęcia to 08:00-16:00) lub dziennym, jeśli godziny pracy dla poszczególnych dni tygodnia są różne.
2. Umówienie pacjenta na wizytę:
W celu dodania pacjenta na wizytę z poziomu karty pacjenta trzeba wybrać konkretną osobę z kartoteki. Wizytę umawia się za pomocą przycisku „Zaplanuj wizytę”.
Planowanie wizyt umożliwia wybór lekarza, gabinetu, a także to czy wizyta ma być jednorazowa, czy powtarzalna.
Zapisywanie pacjentów na wizyty odbywa się również z poziomu zakładki „Wizyty” oraz „Kalendarza”, który dzięki swej rozbudowanej strukturze idealnie wykonuje swoją rolę.
3. Planowanie kilku wizyt z rzędu:
Moduł wizyt powtarzalnych umożliwia planowanie kilku wizyt z rzędu, za pomocą jednego przycisku.
Pozwala to na automatyczne znalezienie terminu wizyt dla konkretnego pacjenta i zarezerwowanie go dla niego.
4. Przypominanie o wizycie, czyli wysyłanie pacjentom SMS-ów:
W zakładce „Moje konto” widnieje opcja „Wiadomości SMS”. To tam ustawia się wszystkie opcje dotyczące wysyłki wiadomości. Funkcja ta umożliwia nadanie treści, jaką chcemy skierować do pacjenta, a uruchamia się ją za pomocą przesunięcia przycisku SWITCH.
Przypomnienie o wizycie pacjent dostaje na 1,2 lub 3 dni przez zaplanowaną konsultacją. Na SMS pacjent może odpowiedzieć TAK lub NIE.
Dodatkowo istnieje możliwość poinformowania pacjenta również w formie SMS o tym, że właśnie zapisał się na wizytę.
5. Planowanie urlopu, czyli określanie dni wolnych od pracy:
Zaplanowanie wolnych dni następuje poprzez określenie daty początkowej i końcowej wypoczynku.
Urlop w kalendarzu widnieje jako pomarańczowa gruba kreska, rozciągnięta na wolne dni.
6. Wystawianie rachunku:
Po wejściu na kartę wizyty pacjenta pojawia się opcja „Dodaj rachunek”, gdzie wypełnia się dane dokumentu sprzedaży (wybieramy tytuł, kwotę brutto, datę wystawienia, oraz odpowiednią stawkę VAT) a także określa się formę płatności (gotówka, przelew czy płatność kartą).
Dane pacjenta automatycznie zaciągają się z jego karty.
Wszystkie zapisane zmiany muszą oczywiście znaleźć potwierdzenie dokonania czynności w odpowiednim komunikacie.
7. Wykorzystywanie kodów ICD 10:
Po przejściu w kartę wizyty pacjenta widnieje zakładka „Rozpoznania”, gdzie pojawia się diagnoza pacjenta. Rozwijana lista wskazuje na daną chorobę, określoną medycznym kodem. Wyświetlają się wszystkie kody, które mogą oznaczać daną chorobę.
Dzięki temu lekarz ma możliwość wpisania tylko początku kodu i wybrania choroby z rozwijanej listy.
8. Dodawanie kolejnego gabinetu:
W zakładce ustawienia widnieje opcja „Dodaj gabinet”, dzięki której można wpisać nowy gabinet.
Należy wpisać wszystkie dane dotyczące gabinetu (nazwa, ulica,
numer lokalu, kod pocztowy, miasto, telefon), a następnie je zatwierdzić.
Program umożliwia również wybranie koloru gabinetu, co pozwala rozpoznać w kalendarzu do jakiego gabinetu należy pacjent.
9. Opcje dla fizjoterapeuty i dentysty:
Program Medfile zawiera dodatkowo opcje dla fizjoterapeuty i stomatologa, które posiadają specjalistyczne diagramy umożliwiające zaznaczanie poszczególnych dolegliwości.
Dentysta ma do dyspozycji diagram dentystyczny, dla fizjoterapeuty został przygotowany diagram z wizualizacją ludzkiego ciała. Dzięki temu lekarz jest w stanie zaoszczędzić swój czas i efektywniej przeprowadzić konsultację lekarską .
10. Blokowanie sesji:
W prawym górnym rogu głównego menu dostępna jest zakładka „Zabezpiecz”, która powoduje wylogowanie użytkownika z programu, kiedy ten jest nieużywany. By zalogować się ponownie, należy wpisać swoje hasło.
Ta funkcja podnosi bezpieczeństwo (umożliwia ustawienie długości czasu maksymalnie 60 minut, automatycznie ustawiony jest na 15 minut), po upłynięciu którego sesja zostaje wygaszona.