Polak u lekarza

Redakcja
27.06.2018

57,9% Polaków chce się zapisywać do lekarza on-line

arrow Pacjent, jako klient placówek medycznych 
arrow Wprowadzenie cyfryzacji usług medycznych 

Pacjent, jako klient placówek medycznych 

W tak ważnym momencie, jakim jest wdrożenie elektronicznej dokumentacji medycznej zapytaliśmy pacjentów w polskich gabinetach medycznych - jak oceniają swoją sytuację jako klientów placówek medycznych, zarówno tych mających kontakty z NFZ, jak i gabinetów prywatnych.

Poniżej wyniki naszego sondażu, który zorganizowaliśmy we współpracy z Panelem Badanie Opinii

71,3% Polaków w trakcie ostatniej wizyty lekarskiej nie otrzymało żadnych dokumentów elektronicznych od swojego lekarza. Tu widzimy spore zapotrzebowanie na systemy, które umożliwią lekarzom przygotowywanie dokumentów w trakcie wizyty z możliwością przekazania wydruku pacjentowi.

Jak wskazują pacjenci, 16,8% z nich otrzymało e-receptę, a tylko 8,5% e-zwolnienie.

E-skierowania również nie są jeszcze zbyt popularne - 7,3% pacjentów je otrzymało.

Jakie elektroniczne dokumenty uzyskałeś na ostatniej wizycie

41,1% pacjentów otrzymało przypomnienie o wizycie.

6 na 10 osób odwiedzających lekarza prywatnie dostaje przypomnienie o wizycie, a w przypadku wizyt na NFZ odsetek ten wynosi tylko 24,0%.

 

Czy otrzymałeś przypomnienie o wizycie?

 

71,3% przebadanych pacjentów jest zainteresowanych otrzymywaniem przypomnień o wizycie poprzez SMS, tylko 16,9% preferuje otrzymywać telefoniczne przypomnienie o wizycie, a zaledwie 7,0% poprzez e-mail. Jest także grono 4,4% pacjentów, którzy nie chcą w ogóle otrzymywać przypomnień o wizycie.

W jaki sposób chciałbyś najbardziej przyjmować powiadomienie o wizycie

 

Nasi pacjenci zapytani o dokumenty elektroniczne ważne z perspektywy pacjenta, wskazują na: SMS z terminem następnej wizyty (63,9%), e-receptę (49,0%), e-skierowanie (46,5%) i e-zwolnienie (46,0%).

Które dokumenty ułatwienia elektroniczne są dla Ciebie ważne?

 

Dla pacjenta ważne jest, by rejestracja na wizytę odbywała się szybko i w każdej chwili. Aż 57,9% chce się zapisywać do lekarza on-line, 34,9% telefonicznie, a tylko 6,9% pacjentów ma czas na tę czynność osobiście.

W jaki sposób chciałbyś się rejestrować na wizytę u lekarza

 

Wprowadzenie cyfryzacji usług medycznych 

Wyniki badania wskazują na pozytywny odbiór „e”  trendu w polskiej służbie zdrowia. Wielu pacjentów jest gotowych i chętnych, aby w tej transformacji cyfrowej brać czynny udział. Wartością dodaną naszego przedsięwzięcia jest również to, iż pacjenci przekazujący nam swoją opinię na temat służby zdrowia, pomagają nam budować Medfile®. Wiemy przecież, jak ważna jest optymalizacja funkcji, dzięki którym system elektronicznej dokumentacji medycznej przyspiesza i ułatwia komunikacją na linii lekarz - pacjent.

*Badanie zrealizowane przez BioStat w dniach 30.05.2018 - 07.06.2018r. na reprezentatywnej próbie badawczej obejmującej 922 respondentów. Pomiar zrealizowano przy wykorzystaniu internetowego Panelu Badanie Opinii

 

Przeczytaj więcej o: Bezpieczeństwie i technologii w Medfile 

 

Twoja opinia jest dla nas ważna - oceń artykuł:
star star star star star
Zobacz podobne
Najczęściej czytane artykuły
Wszystkie artykuły arrow
Tukan
Weryfikacja zgodności systemu z profilami IHE i standardami HL7 z platformą TUKAN.
Umów prezentację