Jak promować praktykę lekarską w sieci? Przydatne wskazówki

 

Czy wiesz, że można promować swój gabinet bez ponoszenia dodatkowych kosztów? Wystarczy korzystać z Medfile EDM / haloDoctor, a nasz zespół zadba o to, by dobrze wypromować twoje usługi w Internecie.

 

Promocja praktyki lekarskiej a aspekty prawne

 

Działania marketingowe związane z promocją lekarzy są ograniczone odpowiednimi przepisami. Bardzo ważnym zapisem jest zakaz reklamowania, rozumiany jako zachęcanie i przekonywanie o swojej przewadze nad konkurencyjnymi podmiotami leczniczymi. Dodatkowo Kodeks Etyki Lekarskiej zakazuje reklamowania się i używania wizerunku lekarza do celów komercyjnych.

 

Uchwała Naczelnej Rady Lekarskiej jasno wskazuje, jakie są dozwolone sposoby komunikacji i jakie informacje są niezbędne do przekazania przez lekarza czy podmiot leczniczy:
 

  • Imię i nazwisko lekarza
  • Dane kontaktowe
  • Adres
  • Tytuł naukowy i specjalizacja
  • Dodatkowe uprawnienia i umiejętności
  • Cennik usług oraz dostępne metody płatności

 

Ponadto, Naczelna Rada Lekarska dopuszcza możliwość informowania o podejmowanych działaniach dydaktycznych i badawczych oraz działaniach dotyczących promocji zdrowia, np. poprzez prozdrowotne i edukacyjne artykuły, świetnie wpisujące się w działania content marketingowe.

 

Czy lekarz powinien znać się na marketingu?

 

Samodzielne prowadzenie działań marketingowych jest czasochłonne i bez dobrej znajomości specyfiki pozycjonowania w Google czy skutecznych strategii na komunikację w mediach społecznościowych można stracić dużo czasu i pieniędzy. Z kolei outsourcing u agencji marketingowej kosztuje i nie każdy lekarz decyduje się na taki krok.

 

Działania marketingowe należy prowadzić w sposób przemyślany, a niestety często kończą się one na założeniu strony www placówki medycznej, która służy tylko jako wizytówka z numerem telefonu do rejestracji i adresem.

 

Żeby strona lekarza bądź placówki medycznej była dobrze wypozycjonowana w Google (widoczna na pierwszej stronie wyników wyszukiwania), trzeba włożyć w to dużo czasu i wymaga ona przemyślanych działań pod kątem content marketingu i pozycjonowania. Najlepiej do napisania odpowiednich treści i pozycjonowania zatrudnić specjalistów od SEO.

 

Postaw na dobrze zaprojektowaną stronę

 

Oprócz dobrej widoczności ważna jest jakość wykonania strony internetowej. Na co trzeba zwrócić uwagę przy projektowaniu strony? Ważne są takie aspekty jak: intuicyjne menu, dobrze wyeksponowane najważniejsze informacje (rejestracja, godziny otwarcia, leczone schorzenia), estetyczny design strony czy wartościowe treści przyciągające uwagę.

 

Jak widać, dobrze zaprojektowana strona internetowa i wysoka pozycja w Google wymagają znajomości wymagają nie tylko wiedzy z obszaru marketingu i designu, ale również nakładu czasu i pracy. Można oczywiście do tych zadań wynająć agencję marketingową i programistę.

 

Czy nie ma innej i łatwiejszej drogi do promocji w Internecie bez ponoszenia dodatkowych kosztów i poświęcania czasu?

 

Media społecznościowe - jak prowadzić je z głową?

 

Takie media społecznościowe jak Facebook czy Instagram mogą stać się świetnymi narzędziami do komunikacji z twoimi pacjentami. Jakie są zalety posiadania profilu gabinetu bądź profilu lekarza w social mediach?

 

Możesz opowiadać o tym, czym się zajmujesz, o swoich sukcesach, o zadowolonych pacjentach. Możesz tłumaczyć na czym polega twoja praca i dzielić się swoją wiedzą. Budujesz w ten sposób markę eksperta w swojej specjalizacji.

 

Jak opowiadać o sobie w mediach społecznościowych?

 

Wzrok przyciągają zdjęcia i infografiki. Masz tylko kilka sekund na przyciągnięcie uwagi twojego pacjenta gdy scrolluje Facebooka. Skorzystaj z darmowych programów do tworzenia ciekawych grafik, dodaj tekst i gotowe.

 

Wykorzystaj swoje profile w mediach społecznościowych do pokazania jakości wykonywanych usług - najnowszy sprzęt, świeżo odbyte szkolenie, zapewnienie pacjenta, że dbasz odpowiednio o jego bezpieczeństwo i zdrowie w czasach pandemii. Tematów jest mnóstwo.

 

Dialog z pacjentem to budowanie relacji

 

Bardzo ważnym aspektem jest angażowanie się w dialog z pacjentami. Twój gabinet otrzymał negatywną opinię na Facebooku? Zweryfikuj tę sytuację, porozmawiaj o tym z pacjentem, odpisz uprzejmie i rzeczowo na komentarz. Pamiętaj, że nie tylko Ty widzisz takie wpisy, widzą je inni użytkownicy. Zadbaj o to, by wybrzmiewały z twoich wypowiedzi profesjonalizm i troska.

 

Często ważniejsze od rozwiązania problemu jest zaopiekowanie się problemem drugiej osoby. Najważniejsza jest relacja. A zawód lekarza to nie tylko wiedza na dany temat, to umiejętność budowania relacji opartej na trosce o dobro pacjenta.

 

Analizuj potrzeby pacjentów i działaj

 

Zacznij od początku i postaw na analizę potrzeb twojej grupy docelowej - twoich pacjentów. Na podstawie badań realizowanych przez CBR BioStat® na potrzeby Medfile EDM można wskazać kilka bardzo ważnych dla pacjentów aspektów:

 

  • Możliwość rejestracji online
  • Opinie o specjalistach w Internecie
  • Zdjęcia gabinetu, sprzętu, lekarza, całego zespołu specjalistów
  • Aktualne dane kontaktowe i godziny przyjęć

 

Postaw na Medfile

 

Mając na względzie potrzeby pacjentów stworzyliśmy oprogramowanie, które umożliwia wszystkie powyższe funkcjonalności: od rejestracji online po porządną wizytówkę w sieci zarówno lekarza, jak i jego placówki medycznej.

Ponadto, korzystając z Medfile EDM nie wybierasz tylko oprogramowania gabinetowego. Dokładamy wszelkich starań, by być znakomicie widocznymi w sieci.

Dołączając do nas wybierasz:

  • ogólnopolski zasięg promocyjny
  • znakomitą widoczność w sieci
  • kompleksowe oprogramowanie gabinetowe
  • dostęp do platformy haloDoctor

 

Co nas wyróżnia?

 

Partnerstwo strategiczne z Ringier Axel Springer Polska w zakresie promocji zdrowia i usług medycznych online. Dlaczego jest to ogromną przewagą nad konkurencją? Dzięki temu partnerstwu czytelnicy takich portali jak Medonet, Onet czy Fakt za pomocą widgetów i pop-upów jednym kliknięciem są przekierowani na naszą platformę telemedyczną.

 

W artykułach dotyczących zdrowia na portalu Medonet znajdują się wzmianki o platformie haloDoctor. Jeżeli więc dana osoba wpisała niepokojące ją objawy w wyszukiwarkę Google i trafiła na artykuł Medonetu, jest spora szansa na skorzystanie z naszej platformy.

 

Ponadto, w Medonet funkcjonuje okienko o nazwie Asystent Zdrowia, który swoim wyglądem przypomina czat. Czytelnik może wybrać między opcjami takimi jak:

 

  • Konsultacja lekarska
  • e-Zwolnienie
  • e-Recepta
  • Lekarz online na NFZ

 

Buduj swoją markę osobistą razem z nami

 

Korzystaj aktywnie z sekcji “Zadaj pytanie lekarzowi” i wyrażaj swoją opinię na pytania zadawane przez pacjentów. Przy twoim komentarzu pod danym pytaniem pojawi się twoja e-wizytówka ze zdjęciem, informacją o specjalizacji i grafikiem dostępności. Zdobądź zaufanie pacjentów poprzez rzetelne odpowiedzi, a zwiększysz w ten sposób szansę na rezerwację wizyty właśnie u Ciebie.

 

Ponadto, sekcja “Zadaj pytanie lekarzowi” jest wysoko pozycjonowana w Google, dlatego potencjalny pacjent często trafia do nas właśnie z tej wyszukiwarki, gdy wpisuje zapytanie dotyczące swojego stanu zdrowia.

 

Jak już wcześniej wspominaliśmy, działania content marketingowe, które mają na celu promowanie zdrowego stylu życia są bardzo pożądanymi treściami. Po pierwsze budujemy wizerunek eksperta, a po drugie dobrze zbudowane artykuły na tematy zdrowotne pomogą przyciągnąć do nas większą ilość pacjentów.

 

Jak to działa w praktyce? Pacjent wpisuje swój problem zdrowotny w Google, trafia na nasz artykuł, gdzie oprócz wiedzy merytorycznej zapraszamy do skorzystania z wizyty online bądź stacjonarnej. Lekarzom współpracującym z nami oferujemy również współtworzenie treści blogowych. Polega to na napisaniu komentarza eksperckiego do danego artykułu. Komentarz ten opatrzony jest wizytówką lekarza z bezpośrednim linkiem do jego profilu i formularza rejestracji.

 

E-wizytówka w Medfile EDM to must have

 

Uzupełniając e-wizytówkę w Medfile twój profil zyska na wiarygodności. Warto więc skorzystać z pełni możliwości, jakie daje nasze oprogramowanie medyczne.

 

W Medfile można uzupełnić następujące sekcje:
 

  • Zdjęcie - dodaj zdjęcie profilowe
  • Specjalizacje - uzupełnij specjalizacje np. internista, lekarz rodzinny
  • O mnie - opisz swoje doświadczenie zawodowe
  • Wykształcenie - uzupełnij dane o uczelni, którą ukończyłeś/aś
  • Leczone schorzenia - wybierz schorzenia, które leczysz
  • Adres gabinetu - podaj adres dla wizyt stacjonarnych
  • Świadczone usługi wraz z cennikiem - jasno określ zakres usług wraz z cenami
  • Galeria - pokaż zdobyte dyplomy, certyfikaty i zaświadczenia
  • Strona placówki medycznej - załącz link do swojej strony www

 

Za uzupełnienie swojej e-Wizytówki w Medfile EDM nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów. Wystarczy, że wybierzesz Medfile® i założysz konto.

 

Grafik dostępności i rejestracja online są przyjazne użytkownikowi

 

Kolejnym ułatwieniem dla pacjentów jest czytelny grafik dostępności oraz intuicyjny system rezerwacji online. Dzięki prostemu w obsłudze grafikowi danego lekarza pacjent może w szybki sposób przejść do rezerwacji wizyty online.

 

Nasze oprogramowanie zostało zaprojektowane tak, by móc zachęcić potencjalnego pacjenta do przejścia przez prosty formularz online, który nie wymaga od niego skomplikowanych czynności w celu umówienia się na wizytę do specjalisty.

 

Promowanie płatne

 

Jeżeli chcesz pozycjonować się wysoko w wynikach wyszukiwania na platformie haloDoctor.pl, możesz skorzystać z dodatkowej opcji usługi polecanej. Po dokonaniu wpłaty twoja wizytówka pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania, co zwiększy prawdopodobieństwo wybrania właśnie twoich usług online przez pacjenta.

 

Masz już inny EDM? Nie szkodzi!

 

Nie chcesz rezygnować z obecnego oprogramowania medycznego a brakuje Ci dostępu do e-WUŚ lub bazy leków? Mamy opcję pośrednią. Możesz zintegrować wszystkie narzędzia w naszym Medfile API, wybierając tylko potrzebne funkcjonalności.

Szczególnie w dobie pandemii polecamy integrację z naszym oprogramowaniem do telewizyt - platformą haloDoctor.pl, gdzie będziesz mieć dostęp do rejestracji wizyt online i telewizyt w postaci wideoczatu, czatu bądź rozmowy telefonicznej. Recepta online tylko z haloDoctor. Więcej szczegółów dotyczących integracji znajdziesz tutaj.

 

Promuj swój gabinet za darmo z haloDoctor Free


Od teraz nie musisz świadczyć usług telemedycznych, aby być widocznym w wyszukiwarce lekarzy i specjalistów na platformie telemedycznej haloDoctor. Każdy lekarz, specjalista i placówka może za darmo zarejestrować się w ramach pakietu haloDoctor Free i pojawiać się w wynikach wyszukiwania na naszej stronie.

e-Wizytówka na stronie haloDoctor to darmowa strona placówki i gabinetu w domenie haloDoctor. Nasz nowy pakiet to szereg korzyści dla lekarza przyjmującego stacjonarnie:

 

  • zwiększona widoczność w Internecie,
  • grafik i rejestracja online,
  • płatność za pomocą PayU,
  • zero prowizji dla wizyt stacjonarnych,
  • możliwość dodawania opinii przez pacjentów.


Dlaczego warto skorzystać z pakietu haloDoctor Free? Naszą platformę telemedyczną codziennie odwiedza 50 tysięcy pacjentów. Posiadając darmową e-Wizytówkę zwiększa się prawdopodobieństwo wybrania wizyty właśnie u Ciebie.

 

Pozostańmy w kontakcie

 

Masz więcej pytań? Porozmawiajmy! Nasi doradcy są dla Ciebie dostępni codziennie w godzinach 8:30 - 16:30. Napisz na adres: biuro@medfile.pl lub zadzwoń +48 530 000 828, +48 728 498 407, +48 530 862 922.

 
© BioStat 2021 Mapa Strony
Tukan Weryfikacja zgodności systemu z profilami IHE i standardami HL7 z platformą TUKAN.
eCRF.biz TM Labsites
Promocja
Medfile Business za 2795zł
15% taniej!
kod: Business
Umów się na prezentację