Formularze, formularz MedSign udostępnianie ankiety pacjentom

Program Medfile® to Elektroniczna Dokumentacja Medyczna, która przydaje się zarówno lekarzom jak i pacjentom.

Lekarz ma możliwość stworzenia ankiety dla pacjenta ‑ formularz MedSign tworzenie ankiety.

W kolejnym kroku następuje udostępnianie ankiety pacjentom.

Program zgodny z RODO.

Krok 1

Wskazujemy w menu głównym „Moje konto” a następnie klikamy w kafelkę „Formularze”.

Wybierz kafelkę Formularze
Krok 2
  • Na poziomie „MedSign” szukamy „Dokument MedSign”.
  • Klikamy w ikonę ołówka widniejącą po prawej stronie dokumentu.
Kliknij w ikonę ołówka
Krok 3

W dokumencie MedSign klikamy w przycisk „Ustawienia”.

Wybierz przycisk ustawienia
Krok 4
  • Uzupełniamy nazwę dokumentu oraz opis, a następnie dodajemy kategorię,
  • Mamy możliwość, aby aktywować lub dezaktywować suwaki „Aktywy” oraz „Formularz dostępny dla wszystkich pacjentów”,
  • Z tej perspektywy również nadajemy uprawnienia specjalistą medycznym, którzy będą mogli wykorzystywać ten dokument MedSign - w tym celu klikamy w przycisk „Uprawnienia”.
Uzupełnij dane dokumentu MedSign
Krok 5
  • Za pośrednictwem suwaków nadajemy lub dezaktywujemy uprawnienia danemu specjaliście,
  • Dzięki suwakowi „zaznacz wszystkich użytkowników”, możemy za jednym kliknięciem nadać uprawnienia każdemu z nich,
  • System automatycznie zapisuje wprowadzone zmiany, informując nas dodatkowo komunikatem „Zmiany zostały zapisane”.
Nadaj uprawnienia odpowiednim użytkownikom
Krok 6
  • Wybierając przycisk „Przejdź do portalu MedSign” zostajemy do niego automatycznie przekierowani,
  • Nie zapominajmy jednak o zapisaniu ustawień tak, aby zachować wprowadzone zmiany.
Zapisz wprowadzone ustawienia
Krok 7

O poprawnym zapisie zmian system poinformuje nas komunikatem „Formularz został zapisany”.

Sprawdź systemowy komunikat
Krok 8

W każdym momencie możemy również wejść w podgląd dokumentu lub podgląd wydruku, aby zweryfikować, jak będzie wyglądał dokument MedSign.

Wejdź w podgląd dokumentu MedSign
Krok 9

Podgląd nieuzupełnionego wydruku dokumentu MedSign.

Zweryfikuj podgląd dokumentu
Krok 10

Powracamy do listy dokumentów MedSign przyciskiem „Wróć”.

Wróć do dokumentów MedSign
Krok 11

Wybieramy przycisk „Przejdź do portalu MedSign”, aby uzyskać dostęp do wszystkich gotowych formularzy.

Przejdź do portalu MedSign
Krok 12
  • Przechodzimy na stronę WWW, którą możemy udostępnić pacjentom w celu wypełnienia przygotowanego formularza online (ankieta).
  • Pacjent klikając w „Wypełnij formularz”, otwiera wybrany dokument wskazany wcześniej przez lekarza, potrzebny do wypełnienia przed pierwszą lub kolejną wizytą.
Wypełnij formularz MedSign
Krok 13
  • Pacjent wypełnia dane w formularzu (imię i nazwisko, PESEL, adres e‑mail, telefon, adres).
  • Pacjent zaznacza „(...) zgodę na przetwarzanie danych osobowych wskazanych w formularzu...”
  • Wypełnienie metryczki pacjenta jest obowiązkowe.
  • W kolejnym kroku pacjent wybiera przycisk „Zapisz i przejdź dalej”.
Wypełnij metryczkę pacjenta
Krok 14
  • Ukazuje się ankieta jaką pacjent otrzymuje do wypełnienia.
  • Lekarz może przygotować do pacjenta różne rodzaje ankiet np. wywiad z pacjentem, opinia o placówce itp.
Ankieta do wypełnienia
Krok 15
  • Na końcu ankiety pacjent, w wyznaczonym do tego polu, podpisuje się wyraźnie swoim imieniem i nazwiskiem.
  • Złożenie podpisu na końcu ankiety jest obowiązkowe.
  • Wybieramy przycisk „Zapisz dokument”.
Złóż podpis na końcu ankiety
Krok 16
  • Pacjent zatwierdza wprowadzone dane przyciskiem „Potwierdzam”.
  • W razie pomyłki pacjent wybiera „Anuluj” i zmienia dane w ankiecie.
  • Formularz jest dostępny jednorazowo.
  • Po zatwierdzeniu nie będzie możliwości zmiany wypisanych danych.
Prośba o potwierdzenie wprowadzonych danych
Krok 17

Komunikat informujący, że „Poprawnie wypełniono formularz”.

Poprawnie wypełniono formularz
Krok 18
  • Lekarz ma wgląd do wypełnionego formularza (ankiety) MedSign.
  • Formularz pojawia się w Kartotece pacjentów.
  • Dokument MedSign przypisuje się automatycznie po PESELu do pacjenta.
  • Jeśli pacjenta nie ma w kartotece pacjentów o takim PESELu to buduje się „Nowy pacjent”.
  • Przy wybranym pacjencie klikamy w „Szczegóły”.
Wgląd do wypełnionego formularza z poziomu Kartoteki pacjentów
Krok 19

Na poziomie „MedSign” wybieramy wcześniej wypełniony przez pacjenta dokument MedSign.

Zobacz dokumenty MedSign
Krok 20
  • Widok dokumentów przypisanych do konkretnego pacjenta.
  • Wypełniony ‑ dokument uzupełniony przez pacjenta.
  • Oczekuje ‑ dokument jeszcze nie wypełniony przez pacjenta.
Widok dokumentów MedSign

W programie dla gabinetu Medfile® można tworzyć i udostępniać ankiety pacjentom poprzez formularze MedSign.

Warto posiłkować się funkcjami jakie oferuje Medfile® i MedSign, znacznie przyspiesza to wywiad lekarski.

Potrzebujesz zebrać opinię o swojej placówce?

Z formularzami MedSign jest to możliwe.

 

Zalety funkcji „Formularz MedSign  udostępnianie ankiety pacjentom”:

  • możliwość zebrania opinii o swojej placówce
  • możliwość wykonania szybkiego, wstępnego wywiadu z pacjentem, jeszcze przed wizytą
  • umożliwia stworzenie wszelakich oświadczeń np. oświadczenie COVID
  • szybkie wypełnianie formularzy MedSign na tablecie

Najczęściej zadawane pytania

Znajdź odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania
Czym jest MedSign na tablet?

Funkcja, która umożliwia udostępnienie pacjentom ankiet i formularzy na tablecie lub na innym urządzeniu mobilnym za pomocą linka. 
 

W jaki sposób wysyłać pacjentowi dokumenty MedSign?

Cały proces odbywa się za pośrednictwem wiadomości SMS. Możesz tego dokonać bezpośrednio z zakładki „Pacjenci", wchodząc w „Szczegóły" przy odpowiedniej osobie. Sprawdź jak zrobić to krok po kroku.

Co to jest MedSign?

Są to elektroniczne formularze, można stworzyć np. ankietę dla pacjenta. Zobacz więcej
 

Co oznacza “przejść do folderu MedSign”?

Przejść z karty pacjenta do tworzenia formularzy Medsign, za pomocą przycisku o takiej nazwie. Zobacz więcej.
 

Jak mogę aktywować opcję „Nadpisuj dane w kartotece pacjenta gdy występują wcześniej”?

Aby aktywować ten suwak, musisz najpierw aktywować trzy poprzednie suwaki w ustawieniach formularza „Przedstaw się”. Sprawdź więcej

Tukan
Weryfikacja zgodności systemu z profilami IHE i standardami HL7 z platformą TUKAN.
Umów prezentację