Przewodnik użytkownika | Moje konto

Ustawienia SMS, uruchomienie wysyłania wiadomości SMS

 
Program Medfile® daje możliwość przypomnienia pacjentom o wizytach lekarskich za pomocą powiadomień SMS.
Dziś wszyscy są bardzo zapracowani, przez co zapominają bardzo często o zaplanowanych rzeczach,
tak ważnych jak wizyty lekarskie / fizjoterapeutyczne.
Jeśli pacjentowi termin wizyty nie odpowiada, ma możliwość odpowiedzi na SMS o treści „TAK” lub „NIE”,
informując jednocześnie lekarza o swej obecności bądź zmianach.
Dzięki Medfile® prowadzenie Elektronicznej Dokumentacji Medycznej jest prostsze.

Krok 1

W menu głównym wybieramy zakładkę „Moje konto”, jest tam opcja „Ustawienia SMS”.

Wybierz Ustawienia SMS
Krok 2
  • „Ustawienia SMS” dają możliwość własnej edycji tekstu, który dotrze do pacjenta.
  • Aby aktywować wiadomości SMS należy przesunąć SWITCH, żeby miał kolor niebieski, dzięki temu aktywujemy funkcję wysyłanie wiadomości SMS.
  • Możliwe jest również użycie polskich znaków diakrytycznych w treści wiadomości.
  • W tej sytuacji jedna wiadomość SMS to 67 znaków.
  • Kolejną opcją, którą możemy w tym miejscu aktywować jest: „Wysyłaj wiadomość e‑mail przypominającą o kończącym się pakiecie SMS”.
  • Właściciel konta otrzyma wiadomość e‑mail o kończącym się pakiecie SMS zgodnie z wpisaną ilością. Minimalna ilość to 10 SMS.
Aktywuj wysyłanie wiadomości SMS
Krok 3
  • Na poziomie „Nadawca wiadomości” jest możliwość ustawienia indywidualnej nazwy nadawcy.
  • Nazwę nadawcy SMS zamawia się przez formularz kontaktowy. Koszt aktywacji usługi to 19 zł brutto miesięcznie.
  • W przeciwnym razie wiadomości będą wysyłane z numerem losowym.
  • Maksymalna długość to 11 znaków (bez polskich znaków diakrytycznych).
  • Własna nazwa jest widoczna tylko w wiadomościach SMS wysyłanych na polskie numery telefonów.
  • Trzeba pamiętać, iż ustawienie własnego nadawcy uniemożliwia pacjentom odpowiedzi na wszystkie wiadomości SMS.
  • Gdy indywidualna nazwa nadawcy SMS zostanie utworzona, można ją wybrać z listy rozwijanej w „Nadawca wiadomości” (np. OlaMak; Klinika; Gabinet itp.).
Ustaw nadawcę wiadomości
Krok 4
  • Dalej znajduje się sekcja „Powiadomienia SMS”.
  • Gdy powiadomienia SMS nie zostaną aktywowane, widnieją w tym miejscu jako „Nieaktywne”.
  • Nie mają też wpisanej żadnej treści SMS ‑ „Brak treści”.
  • Wszystkie powiadomienia SMS aktywujemy w taki sam sposób jak poniżej.
Nieaktywne powiadomienia SMS
Krok 5
  • Klikamy w przycisk „Ustawienia” przy wybranym powiadomieniu SMS.
  • Wchodzimy w szczegółowe ustawienia danego powiadomienia SMS.
Ustawienia powiadomienia SMS
Krok 6
  • Gdy zaznaczymy „Aktywuj” „Powiadomienie pacjenta o wizycie” pacjent otrzyma powiadomienie (informacje) o zapisaniu się na wizytę natychmiast po dokonaniu tej czynności, np. przez Recepcjonistkę.
  • Mamy możliwość zaznaczenia automatycznego wysyłania SMS, gdy zmieni się termin wizyty. Wiadomość zostaje wysłana do pacjenta, gdy użytkownik ręcznie zmieni termin (datę) wizyty.
Powiadomienie pacjenta o wizycie
Krok 7

Klikamy w „+ Dodaj treść” w celu wstawienia treści wybranego powiadomienia SMS.

Dodaj treść powiadomienia pacjenta o wizycie
Krok 8
  • Kiedy ustawienia powiadomienia SMS nie zostaną zapisane, wtedy pokazuje się okno wraz z zapytaniem czy wprowadzone zmiany w ustawieniu SMS mają zostać zapisane.
  • Wybierając „Tak” ustawienia zostaną zapisane, wskazując na „Nie” ustawienia nie zostaną zapisane i trzeba będzie je ponownie poustawiać.
Zapisz ustawienia powiadomienia SMS
Krok 9
  • W oknie „Nowy język powiadomienia” (wtedy gdy nie jest ustawiony domyślny) wybieramy język powiadomienia SMS.
  • Szczegóły ustawiania języka powiadomień znajdziemy w dodawanie pacjenta do kartoteki.
  • Możemy napisać powiadomienie w różnych językach (język wybieramy z listy rozwijanej).
  • Uzupełniamy „Treść powiadomienia SMS”.
  • W miejscu {DATE} wstawi się data wizyty pacjenta, natomiast w miejscu {TIME} wstawia się automatyczna godzina, na którą pacjent został zapisany.
  • Należy pamiętać o wpisaniu tych zmiennych.
  • Treść SMS może mieć maksymalnie 153 znaki (gdy nie używamy polskich znaków).
  • Pod spodem legenda dostępnych zmiennych, które po zastosowaniu zaciągają się automatycznie w treść wiadomości SMS.
  • Zapisujemy wprowadzone ustawienia.
Uzupełnij Nowy język powiadomienia i wpisz Treść powiadomienia SMS
Krok 10
  • Pojawia się komunikat „Powiadomienie zostało zapisane”.
  • W taki sam analogiczny sposób ustawiamy każde powiadomienie SMS:
    • Powiadomienie pacjenta o wizycie
    • Przypomnienie o wizycie
    • Przypomnienie o e‑Wizycie
    • Potwierdzenie wizyty online
    • Anulowanie wizyty
    • Dokumenty MedSign
    • Kody e‑Recept
    • Kody e‑Skierowań
    • Prośba o opinię pacjenta
    • Wizyta opłacona
    • Zaproszenie pacjenta do e‑Wizyty
    • Powiadomienie lekarza o nowej e‑Wizycie
    • Wyślij link do płatności za wizytę
  • Oprogramowanie umożliwia wysyłanie wiadomości SMS z podziałem na różne okoliczności w zależności od ustawień.
Powiadomienie zostało zapisane
Krok 11

Chcąc wrócić do listy powiadomień SMS wybieramy przycisk „Wróć do listy powiadomień SMS”.

Wróć do listy powiadomień
Krok 12

W tym miejscu możemy wybrać kolejne powiadomienie SMS i ustawić według własnych potrzeb.

Wybierz i ustaw kolejne powiadomienie SMS
Krok 13

Po ustawieniu wszystkich potrzebnych wiadomości SMS klikamy w „Zapisz ustawienia”.

Zapisz ustawienia wszystkich powiadomień SMS
Krok 14
  • Pojawia się komunikat na zielonym tle „Ustawienia wiadomości SMS zostały zapisane”.
  • Oznacza to, że ustawienia wiadomości SMS poprawnie się zapisały i będą wysyłać się do pacjentów.
Ustawienia wiadomości SMS zostały zapisane

Program dla placówki medycznej Medfile® daje wsparcie lekarzom i pacjentom.
Dla lekarzy jest to sposób na zapominalskich pacjentów.
Dzięki funkcji SMS każdy pacjent, którego numer telefonu znajduje się w systemie
otrzyma wiadomość tekstową z przypomnieniem o wizycie oraz z powiadomieniem o terminie wizyty.
Podczas tworzenia funkcji SMS uznaliśmy, że najważniejsza jest możliwość
tworzenia własnego tekstu wiadomości oraz jej edycji.
Możliwe jest również wysłanie potwierdzenia wizyty online, dokumentów MedSign

a także kodów e‑Recept i e‑Skierowań do pacjentów.

 

Zalety funkcji uruchomienie wysyłania
wiadomości SMS
w programie Medfile®:

  • szybkie przypominanie pacjentom o wizytach poprzez SMS
  • automatyzacja wysyłek SMS do wszystkich pacjentów
    (bez udziału pracowników gabinetu)
  • możliwość odpowiedzi na SMS przez pacjenta
  • oszczędność czasu poświęconego na informowanie pacjentów
  • ograniczenie liczby zapominalskich pacjentów
  • maksymalne wykorzystanie czasu pracy specjalisty
  • ciągły nadzór nad grafikiem
  • wzrost liczby zrealizowanych wizyt, czyli większe zyski placówki medycznej
  • możliwość własnej nazwy nadawcy
  • możliwość wysłania dokumentów MedSign w formie linka
  • możliwość wysłania kodów e‑Recept i e‑Skierowań do pacjentów przez SMS
Aplikacja Webowa
Aplikacja Mobilna iOS
Aplikacja Mobilna Android
Aplikacja Webowa
Aplikacja Mobilna
Instrukcje
Jak zacząć (4)
Portal Pacjenta-haloDoctor (22)
Podstawowe funkcje (12)
e-Recepty (12)
e-Skierowania (6)
Zdarzenia Medyczne (5)
Kalendarz (26)
Kartoteka pacjentów (27)
Wizyty (8)
Zabezpieczenia (1)
Strona WWW (1)
Dentysta (1)
Moje konto (63)
Rachunki (6)
Fizjoterapeuta (5)
Medycyna estetyczna (1)
Wideotutoriale
Wideotutoriale
Jak zacząć (4)
Telemedycyna (6)
Podstawowe funkcje (6)
e-Recepty (2)
Kalendarz (20)
Wizyty (1)
Strona WWW (3)
Fizjoterapeuta (1)
Moje konto (5)
Medycyna estetyczna (1)
Promocja gabinetu (3)
 
© BioStat 2022 Mapa Strony
Tukan Weryfikacja zgodności systemu z profilami IHE i standardami HL7 z platformą TUKAN.
eCRF.biz TM Labsites
Umów się na prezentację