home
|
Baza wiedzy
|
Aktualizacje i zmiany
|
Nowości Medfile w 2022
home
|
Baza wiedzy
|
Aktualizacje i zmiany
|
Nowości Medfile w 2022

Nowości Medfile w 2022

09.05.2022

Pracy w Medfile® nie brakuje dzięki czemu system jest w ciągłym rozwoju. Nieraz rozwój nie jest widoczny „gołym okiem” dla użytkownika. Co to znaczy? Otóż, tworząc funkcję Medfile® które pomagają w pracy użytkowników dbamy również o bezpieczeństwo oprogramowania monitorując całodobowo wszelkie integracje oraz strukturę Medfile®.

Spis treści
arrow Nad czym skupiamy teraz swoją uwagę? Jakie rewolucje czekają naszych użytkowników?

 

Głównym celem oprogramowania Medfile® jest prowadzenie elektronicznej dokumentacji medycznej. Kilka lat temu tylko część (bardzo mała) placówek leczniczych prowadziła swoją dokumentację wykorzystując tylko komputer a dodatkowo oprogramowania były instalowane stacjonarnie. Rynek zweryfikował korzyści prowadzenia dokumentacji cyfrowo oraz wykorzystując chmurę do przechowywania danych. Medfile® jest jednym z programów który działa w chmurze i działa na najnowszych technologiach.

Aktualizacje Medfile® zapewniają swoim użytkownikom użytkowanie oprogramowania w sposób przyjazny i pozwalając przyspieszyć czas wykonywanej pracy. Każda aktualizacja zawiera mniejsze bądź większe „sprawy”

 

Nad czym skupiamy teraz swoją uwagę? Jakie rewolucje czekają naszych użytkowników?

  1. Integracja z telefonią komórkową - nie od dziś wiadomo, że obsługa telefoniczna pacjenta jest ważnym elementem każdej placówki. Dzięki integracji uzyskamy możliwość wykonywania i odbierania połączeń bezpośrednio z Medfile® ! Jeśli numer telefonu pacjenta zostanie wprowadzony prawidłowo do programu to przeglądarka i Medfile® zapewnią połączenie telefoniczne z pacjentem. Ważną informacją również jest fakt, że połączenia mogą być wykonywane na numery z prefixem polskim ale również z zagranicznym oraz na numery stacjonarne. Technologia VoIP umożliwia polepszenie kontaktu z pacjentem i poprawę wizerunku Twojej firmy – efektem będzie zadowolony pacjent, a wraz z zadowoleniem będzie to pacjent powracający.

    W kilku słowach jakie możliwości daje telefonia komórkowa:
    1. Centrala z wyborem tonowym
    2. Zestawienie połączeń odebranych i wykonanych
    3. Przekierowanie połączeń ze względu na okoliczności np.: gdy użytkownik nie odbiera bądź numer jest zajęty
    4. Kolejkowanie połączeń
    5. Muzyka na czekanie
      oraz wiele innych.

 

  1. Centrum powiadomień - to system powiadomień umożliwiający w bardzo szybki sposób kontrolę działania oprogramowania czyli funkcjonowania placówki. Każdorazowy zapis pacjenta, płatność za wizytę, przychodząca wiadomość SMS informuje użytkownika stosownym komunikatem.
    Czy centrum powiadomień sprawdzi się w Twojej placówce? Oczywiście! Nie ma konieczności wyświetlania wszystkich powiadomień, to Ty decydujesz które powiadomienia zostaną wyświetlone.

 

Już teraz możesz otrzymywać powiadomienia:

  1. Powiadomienie o umówionej lub anulowanej wizycie
  2. Kończący się pakiet SMS
  3. Pacjent odpisał na wiadomość SMS
  4. Kończąca się ważność certyfikatów do systemu P1
  5. Logowanie do aplikacji Medfile® za pomocą nowego urządzenia mobilnego
  6. Nowa funkcjonalność dostępna w Medfile®
  7. Nowa opinia od pacjenta
  8. Pacjent wystawił reklamację do wizyty
  9. Błąd wydruku paragonu
  10. Zarejestrowana nowa płatność za wizytę za pomocą PayU
  11. Nowa faktura za korzystanie z programu Medfile®
  12. Zbliżający się koniec subskrypcji

i wiele innych!

To tylko kilka elementów, które wyświetlane są w centrum powiadomień. Nowe funkcję będą dokładane do centrum a Ty będziesz decydował czy chcesz je otrzymywać.

 

  1. Wyszukiwarka terminów – perfekcyjne rozwiązanie dla placówki leczniczej zatrudniającej specjalistów różnych dziedzin medycznych. Lekarze mają napięte grafiki w wyniku czego recepcja ma kłopot, aby szybko znaleźć i zaproponować pacjentowi najbliższy wolny termin. Wyszukiwarka ma za zadanie znaleźć termin na podstawie określonych przez użytkownika danych:
  1. Usługi
  2. Specjalizacji
  3. Specjalisty
  4. Lokalizacji
  5. Gabinetu

 

Działanie filtrowania będzie 1 do wielu a wyniki wyszukiwania będą na kilka tygodni do przodu. Pracownicy administracyjni za pomocą kilku kliknięć otrzymają informację o terminach a jednym kliknięciem zapiszą pacjenta na wizytę.

 

  1. Pobyty / Leczenie jednego dnia / Pobyt w oddziale szpitalnym – rewolucja w Medfile® pozwalająca na realizację pobytów pacjenta w zakładzie medycznym. Pobytem może być zdarzenie medyczne trwające godzinę ale również kilka dni. Realizacja pobytów to stopniowe zmiany w Medfile® w zakresie umawiania pacjenta, wyglądu i funkcjonowania kalendarza oraz raportowania zdarzeń medycznych.

W skład pobytu wchodzą zazwyczaj inne zdarzenia medyczne typu rozpoznania, procedury, podane leczenie czyli zwykłe wizyty. Rozpoczęcie pobytu może mieć rozpoznanie wstępne wynikające np.: ze skierowania pacjenta, może również nie posiadać przypisanego specjalisty natomiast konieczne jest jego ustalenie w trakcie całego leczenia pacjenta.

Leczenie pacjenta, który kwalifikuje się jako leczenie, „pobyt” może odbywać się w kilku komórkach czy jednostkach danego podmiotu a nawet w kilku pokojach. Funkcja nazywana „pobytem” w Medfile® jest elementem złożonym wymagającym zastosowania komunikacji z P1 oraz raportowania zdarzeń medycznych przez kilku specjalistów w ramach podmiotu leczniczego.
 

  1. Personalizacja formularzy – elektroniczna dokumentacja medyczna to nic innego jak dokumentacja medyczna w postaci papierowej przeniesiona na komputer, mówiąc prostym słowem. Formularz to dokument - kartka papieru uzupełniana przez specjalistów bądź innych pracowników. Pierwszym elementem okazało się wersjonowanie formularzy, które obecnie jest ukończone i przeznaczone do korzystania dla klientów. Medfile® obecnie posiada kreator formularzy, który pozwala zbudować wzór swojej dokumentacji poprzez dodawanie odpowiednich pól różnego typu:
  1. Pole tekstowe
  2. Obszar tekstowy
  3. Data
  4. Czas
  5. Lista wyboru
  6. Załącznik
  7. Suwak / Skala
  8. Pole liczbowe
  9. Rysownik
  10. Diagram dentystyczny
  11. Nagłówek / Tytuł
  12. Diagram fizjoterapeutyczny
  13. Rysowniki
  14. Pola słownikowe ICD-10 / ICD-9 / ICF/ Leczenie (baza leków)

 

Obecne prace dostarczą możliwości personalizacji wydruku dokumentów. Dzięki własnym ustawieniom podmioty lecznicze dostosują dokumentację do swoich wymagań głownie stylistycznie. Jakie plany czekają nas w tym zakresie? Będzie to wybór rozmiaru, koloru i typu czcionki a także personalizacja w zakresie nagłówka oraz stopki czy rozmiaru całego dokumentu (0A4/A5 itp.)

 

  1. Portal pacjenta – dedykowany portal pacjenta dla każdej placówki przechowujący podstawowe dane swoich pacjentów wraz z możliwością umówienia wizyty, podglądem podstawowych dokumentów oraz własnym stylem. Obecnie zakłady lecznicze posiadają możliwość utworzenia portalu pacjenta z implementacją własnego logo i kolorystyki. Portal pacjenta zapewnia również szybkie przekierowanie do wirtualnego pokoju służącego do przeprowadzenia konsultacji online z pacjentem. Rozwiązanie staje się ułatwieniem dla placówek leczniczych i powracających pacjentów w zakresie prawidłowości utworzonych danych oraz historii wizyt.

 

  1. Wyszukiwarka zdarzeń medycznych pacjentów – rozwiązanie pozwalające na wyszukiwanie informacji o zdarzeniach medycznych należących do danego pacjenta wykonanych w innych placówkach leczniczych. Na każdorazowy podgląd jakichkolwiek informacji pacjent koniecznie musi wyrazić zgodę za pomocą jednego z źródeł komunikacji: wiadomości SMS lub e-mail.Centralny zbiór danych pozwoli na kompleksowe leczenie pacjenta bez konieczności przekazywania dokumentacji papierowej. Wymiana dokumentacji medycznej między podmiotami leczniczymi a prościej mówiąc między lekarzami to cyfrowa rewolucja minionego roku 2021.

Powyższe plany zespołu Medfile® nie są zamkniętymi tematami, które nie ulegają modyfikacji. Obok najważniejszych i rewolucyjnych zmian trwają pracę programistyczne zapewniające progres oprogramowania Medfile®. W ostatnim czasie aktualizacją objęto eWUŚ a wkrótce szereg dodatkowych informacji powiązanych z e-ZLA (e-Zwolnienia).

 

Zobacz także: Aktualizacje i zmiany

 

Biuro Obsługi Klienta Medfile® wraz z działem IT oraz kontaktem z klientem każdego dnia pracują nad zgłoszeniami klientów wynikającymi z potrzeby przebiegu pracy placówki medycznej. Medfile® zapewnia również funkcje nie będące i nie wchodzące w skład elektronicznej dokumentacji medycznej, jednak wiemy, iż leczenie pacjenta nie skupia się tylko na uzupełnieniu dokumentacji.

Twoja opinia jest dla nas ważna - oceń artykuł:
star star star star star
Zobacz podobne
Najczęściej czytane artykuły
Wszystkie artykuły arrow
Tukan
Weryfikacja zgodności systemu z profilami IHE i standardami HL7 z platformą TUKAN.
Umów prezentację
Zgoda
Szczegóły
O plikach cookies
Niniejsza strona korzysta z plików cookie
Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Ciasteczka systemowe
Niezbędne pliki cookie przyczyniają się do użyteczności strony poprzez umożliwianie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie i dostęp do bezpiecznych obszarów strony internetowej. Strona internetowa nie może funkcjonować poprawnie bez tych ciasteczek.
Ciasteczka reklamowe
Marketingowe pliki cookie stosowane są w celu śledzenia użytkowników na stronach internetowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej cenne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Ciasteczka statystyczne
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielem stron internetowych zrozumieć, w jaki sposób różni użytkownicy zachowują się na stronie, gromadząc i zgłaszając anonimowe informacje.
Pliki cookie (ciasteczka) to małe pliki tekstowe, które mogą być stosowane przez strony internetowe, aby użytkownicy mogli korzystać ze stron w bardziej sprawny sposób.

Prawo stanowi, że możemy przechowywać pliki cookie na urządzeniu użytkownika, jeśli jest to niezbędne do funkcjonowania niniejszej strony. Do wszystkich innych rodzajów plików cookie potrzebujemy zezwolenia użytkownika.

Niniejsza strona korzysta z różnych rodzajów plików cookie. Niektóre pliki cookie umieszczane są przez usługi stron trzecich, które pojawiają się na naszych stronach.

W dowolnej chwili możesz wycofać swoją zgodę w Deklaracji dot. plików cookie na naszej witrynie.

Dowiedz się więcej na temat tego, kim jesteśmy, jak można się z nami skontaktować i w jaki sposób przetwarzamy dane osobowe w ramach Polityki prywatności.

Prosimy o podanie identyfikatora Pana(Pani) zgody i daty kontaktu z nami w sprawie Pana(Pani) zgody