Obecnie na wszelkich platformach internetowych możemy zaobserwować zwiększenie cyberataków. W tej sytuacji nie warto panikować, tylko zabezpieczać się oraz minimalizować ryzyko wykradnięcia danych. Medfile® wyciąga pomocną dłoń do swoich użytkowników i robi wszystko, aby korzystanie z systemu było jak najbardziej bezpieczne.
Weryfikacja dwuskładnikowa to tak naprawdę pierwszy krok ku temu, aby zabezpieczyć swoje dane oraz dane wszystkich pacjentów. Aktywować ją można bezpośrednio z zakładki „Dane”. Cały proces jest niezwykle prosty i intuicyjny oraz nie wymaga pomocy osób trzecich. Zawsze jednak możesz skontaktować się z naszym biurem obsługi klienta, a nasi pracownicy przeprowadzą z Tobą wspólnie proces aktywowania weryfikacji dwuetapowej.
Przeczytaj więcej o: Bezpieczeństwie i technologii w Medfile
Podczas aktywowania weryfikacji dwuetapowej będziesz mógł wybrać, jakim sposobem będzie ona przeprowadzana. Wybierając aplikację Google Authenticator - musisz dodatkowo pobrać ze sklepu Google Play Store lub Apple Store aplikację mobilną. Jeśli jednak zdecydujesz się na kod SMS, to podczas logowania do programu na podany numer będziesz otrzymywał wiadomości z kodem SMS w celu dokonania weryfikacji.
Zwiększ bezpieczeństwo Twojego konta w naszej aplikacji mobilnej i ustaw unikalne oraz nowe hasło. Będzie one dedykowane tylko aplikacji mobilnej, a wszelkich zmian możesz dokonać bezpośrednio znbsp;systemu. Wdrażamy tę zmianę hasła po to, aby maksymalnie zwiększyć bezpieczeństwo danych Twoich i pacjentów. Zmień hasło, a następnie zaloguj się do aplikacji mobilnej na swoim telefonie lub tablecie, by korzystać z jej wszystkich możliwości z perspektywy urządzenia mobilnego.
Duża część osób ma również tendencję do ustawiania tych samych haseł w różnych aplikacjach czy programach. Zalecane jest jednak, aby tworzyć za każdym razem nowe, unikalne hasła, a dodatkowo w miarę możliwości zmieniać je z upływem miesięcy, czy lat. Możemy jednak zapewnić wszystkich naszych klientów, że hasła, które wprowadzane są do naszego systemu - zawsze są szyfrowane.
Wraz z całym naszym zespołem, zalecamy naszym użytkownikom regularną zmianę danych do logowania czy haseł w poniższych miejscach:
Dodatkowo równie ważne jest, aby na bieżąco sprawdzać swoje urządzenia (komputery, tablety, telefony) pod kątem wirusów lub innych złośliwych plików, które mogą przechwycić dane do logowania. W miarę możliwości usuwaj również niezapamiętywane hasła i loginy w przeglądarkach na swoich urządzeniach. Staraj się również nie otwierać podejrzanie wyglądających linków oraz przede wszystkim nie podawaj telefonicznie, czy mailowo swoich danych, nieupoważnionym do tego osobom.
Możemy z pewnością zapewnić naszych użytkowników, że system Medfile® stosuje wszystkie praktyki związane z RODO. Hasła wprowadzane do naszego systemu są szyfrowane, a dodatkowo użytkownik musi zmienić je co minimum 30 dni. Polityka tworzenia haseł wymaga podania zarówno małych, jak i dużych liter, cyfr czy znaków specjalnych.
Zmiany, jakie użytkownicy wprowadzają w aplikacji, również są ewidencjonowane, a backup wykonywane codzienne i przechowywane w szyfrowanych bazach. Konta główne, mogą nadać również użytkownikom uprawnienia dotyczące: odczytu, edycji oraz usunięcia danych z ich kont w Medfile®.
Warto zapobiegać jakimkolwiek możliwościom, aby konto z Twoimi danymi nie dostało się w niepowołane ręce. Jeżeli posiadasz więcej pytań odnośnie bezpieczeństwa w Medfile® ‑ skontaktuj się z naszym biurem obsługi klienta. Jesteśmy dla Ciebie dostępni od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 20:00 telefonicznie: (+48) 530 909 308, (+48) 530 000 828 oraz e-mailowo: [email protected].